حد نگاری ۱۰ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی

  مدیر کل بازرسی ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حد نگاری اراضی کشاورزی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر ۱۰ درصد اراضی کشاورزی تثبیت شده و استان مرکزی جزو ۵ استان نخست کشور است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، فرهاد زکیان در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در اراک با اشاره به اهمیت حد نگاری اراضی کشاورزی گفت: حد نگاری اراضی کشاورزی در حال حاضر یکی از موضوعات در حال بررسی است و هم اکنون ۱۰ درصد از اراضی کشاورزی استان مرکزی حد نگاری شده است.

در ادامه ین مراسم حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت : جامعه‌ای که بخواهد سعادتمند شود و برمدار پیشرفت و توسعه و ارتقا قدم بردارد باید اقدامات و کارهای زیربنایی و اصولی فراوانی انجام دهد.

وی افزود: یکی از مقوله‌های بسیار مهم استیفای حقوق عامه مردم است به‌گونه‌ای که هر فرد از افراد جامعه بتواند علیه دیگر افراد حق در برابر حق خود مراجعه کند و حاکمیت حق آن را استیفا کند و همین فرد اگر علیه حاکمیت حقی داشته باشد باز قوه‌ای مستقل داوری کند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به توسعه و تحکیم عدالت تصریح کرد: بدون تبعیض چه آحاد مردم و چه حاکمیت در تقابل با مردم و مردم در تقابل با حاکمیت دعوا یا شکایتی داشته باشند عادلانه بررسی شود و حاکمیت تضمین کند عدالت اجرا می‌شود بنابراین اگر این مقوله تحقق کامل پیدا کند می‌توان به سعادتمندی جامعه امید داشت.

موسوی بیان کرد: جلوگیری از جرم‌، جنایت، ظلم و فساد می‌تواند بستر ارتقا، امنیت و پیشرفت را در جامعه پدید بیاورد که در قانون اساسی جمهوری اساسی مکرر به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از بازوهای مهم قوه قضاییه است و تردیدی وجود ندارد که کارآمدی سازمان ثبت اسناد و املاک در امنیت قضایی،  توسعه قضایی، توسعه اقتصادی، رفاه اجتماعی و غیره موثر است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: محوری‌ترین وظیفه ثبت اسناد و املاک تثبیت مالکیت افراد است و سند نویسی و تثبیت جایگاه بسیار طولانی مدت و قدیمی دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: بزرگترین مولفه جمهوری اسلامی ایران رضایتمندی عمومی است و مهمترین مولفه‌ای که می‌تواند رضایتمندی ایجاد کند و کارآمدی سیستم ثبت را برساند اجرای جامع و کامل قانون حدنگار و کاداستر است چراکه صرفه‌جویی در هزینه مردم و جلوگیری از ورودی بسیار به دادگستری دارد که اگر این اقدام انجام شود یک گام بزرگ برداشته می‌شود.
وی بیان کرد:  یکی از اقدامات مهم توسعه فناوری در واحدهای ثبتی است و اولویت قوه در سال ۱۴۰۱ توسعه فناوری در تمامی زمینه‌های ثبتی است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه ثبت اراضی ملی موفق بوده است و در حوزه اراضی مزروعی و کشاورزی باید انرژی بیشتری گذاشته شود تا امنیت و رضایتمندی بین مردم ایجاد شود و ورودی دادگستری کاهش پیدا کند.
موسوی با اشاره به اینکه اراضی ملی ۱۰۰درصد تثبیت شده است خاطرنشان کرد: ثبت اسناد و املاک کار تخصصی و حرفه‌ای است و نیازمند آموزش است.

وی با تاکید بر حفاظت و حراست از منابع انسانی عنوان کرد: کارهای بزرگ انسان‌های بزرگ نیاز دارد بنابراین ثبت اسناد و املاک استان مرکزی جایگاه بزرگی دارد و سرمایه ثبت اسناد و املاک منابع انسانی است و حفاظت و حراست از آن بر عهده مدیران هر مجموعه است.
او اضافه کرد: تضمین عدالت از سوی حاکمیت یکی دیگر از مقوله‌هایی است که می‌تواند در پیشرفت یک جامعه موثر باشد و البته جلوگیری از ظلم و فساد در جامعه و البته احیای حقوق عامه در جامعه هم باید مد نظر قرار گیرد.

سرپرست جدید ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز در این آیین با بیان اینکه هم‌اکنون در آستانه تحول در تمامی حوزه‌های ثبتی در کشور قرار داریم، گفت: تحقق اهداف سازمانی و خدمت‌گزاری توأم با سلامت جامعه و مردم نیازمند مشارکت و همکاری همه همکاران فعال است.

شهرام تقدم تأکید کرد: کارکنان باید وظایف سازمانی خود را با کیفیت مطلوب و در کمترین زمان ممکن مطابق با قوانین و مقررات انجام دهند.

وی تصریح کرد: پیاده‌سازی کاداستر، استفاده بهینه از فناوری‌های نوین، شفافیت در ارائه روند خدمات ثبتی، مبارزه قاطع با فساد اداری همچنین حفظ و تکریم ارباب‌رجوع و همکاران از برنامه‌های اصلی این‌جانب به شمار می‌رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.