ایران رییس سازمان اکوسای شد

سرپرست دیوان محاسبات استان گفت:با رای اعضای مجمع سازمان اکوسای، ایران رییس سازمان اکوسای شد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی،حمید جولایی افزود:در نهمین مجمع سازمان اکوسای، دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل کارگروه حسابرسی فناوری اطلاعات را ارایه داد که این پیشنهاد به تصویب رسید.

وی گفت: ۲۷۶ جزء، بند و تبصره در تفریغ بودجه سال گذشته این استان وجود داشت که ۱۵۴ جزء، بند و تبصره دارای عملکر بود و ۱۰۰ جز، بند و تبصره فاقد عملکرد بوده است.
وی ادامه داد: ۱۶۰ یافته حسابرسی در حوزه فنی احصا شده بود که مبتنی بر عدم رعایت قوانین و مقررات بوده که مستند سازی از آنها در حال انجام است و در صورتی که دیوان محاسبات به قطعیت نرسد به مراجع بالا دستی و دادسرا ارجا می شود.
جولایی با بیان اینکه حساب‌رسی زیست بوم تالاب میقان اراک و اقدام نهضت ملی مسکن از جمله طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی شهر اراک و سایر طرح های نهضت ملی و قانون هوای پاک در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: ۳۶ جزء، بند و تبصره از این تعداد، مفاد و منویات حوزه تامینی رعایت نشده بود که موضوع در دستور کار برای بررسی پاسخ دستگاه‌های های اجرایی و واخواهی ها به عمل آمده و در صورت به قطعیت نرسیدن آنها، سیکل اجرا به دادسرا انجام می شود.
وی ابراز کرد: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران با رای اعضای سازمان اکوسای که متشکل از ۱۱ کشور است به عنوان رئیس دوره جدید این سازمان انتخاب شد.
سرپرست دیوان محاسبات استان مرکزی یادآور شد: توجه به اصل پیشگیری به جای مچ گیری از برنامه‌های اولویت دار دیوان محاسبات این استان است؛ چرا که توجه به این مهم به عنوان مهمترین راهکار برون رفت از مشکلات موجود در مقابله با فساد و تخلفات اداری است.
جولایی یادآور شد: گسترش شبکه نظارت مردمی با بهره برداری از سامانه ۱۹۸ از جمله اقدامات دیوان محاسبات در سال جاری بود که با بهره برداری از این سامانه بسیاری از مشکلات از طریق این سامانه به دیوان محاسبات ارایه می شود و در دستور بررسی قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.