صاحب خانه‌های خالی از سکنه باید نسبت به فروش یا اجاره این واحدها اقدام کنند

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی گفت:  صاحب خانه‌های خالی از سکنه باید نسبت به فروش یا اجاره این واحدها اقدام کنند در غیر این صورت بعد از چهار ماه مشمول مالیات می‌شوند.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی،حبیبی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: ۶۷ هزار و ۳۲۰ مودی سال گذشته فرم تبصره ماده ۱۰۰ را تکمیل کردند و از این تعداد مالیات ۳۸ هزارو ۷۳۱ مودی معادل ۵۸ درصد صفر شد.

وی با اشاره به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که در سال ۹۸ تصویب و مقرر گردید بعد از مدتی زیرساخت‌ها جهت اجرای طرح آماده شود گفت: تعداد اظهارنامه‌های حقوقی در سال گذشته هشت هزار و ۵۷۲ مورد بود که این قانون از یکم مهر امسال آغاز و به صورت فراخوان از شرکت‌های بزرگ دولتی و بورسی انجام و برای اشخاص حقیقی از سال آینده اجرایی می شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون ایجاد شفافیت در معاملات را به همراه داشته و صدور فاکتور مودیان از طریق سیستم های الکترونیکی و سامانه مودیان موجب کاهش فرار مالیاتی می شود.

حبیبی گفت: عدم استفاده مودیان از سامانه فروشگاهی یا استفاده از پول نقد جرایمی را برای مودیان به همراه داشته و مردم در صورت مشاهده با سامانه ۱۵۲۶ اعلام کنند تا بررسی لازم صورت گیرد.وی بیان کرد: فعال سازی ابلاغ الکترونیک، اوراق مالیاتی مودیانی که در سامانه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور صادر می شود، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری مودیان بارگذاری و همزمان به صورت پیامک اطلاع رسانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بارگذاری اوراق در حساب کاربری، مودیان ۱۰ روز فرصت دارند با مراجعه به حساب کاربری خود، اوراق بارگذاری شده را مشاهده کنند.

حبیبی کمیجانی ادامه داد: رویت برگه در حکم ابلاغ است، چنانچه مودی ظرف ۱۰ روز به حساب کاربری خود مراجعه نکرده و برگه خود را مشاهده نکند، روز یازدهم (یا اولین روز کاری بعد از روز دهم) به عنوان تاریخ ابلاغ منظور شده و مهلت قانونی واکنش به اوراق مالیاتی بر مبنای آن در نظر گرفته می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.