تسریع در تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی

با برنامه‌ریزی های انجام شده تامین زیرساخت‌ها در شهرک های صنعتی استان مرکزی سرعت بیشتری به خود می گیرد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از صداوسیما، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با بازدید از تمامی شهر‌ک‌های استان گفت:طی برنامه‌ریزی انجام شده تامین زیرساخت‌ها سرعت بیشتری به خود می گیرد.
علیرضا حیدری تفرشی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در خصوص قطع برق صنایع گفت: از سنوات گذشته بحث قطعی برق به دلایل مختلف وجود داشت و خروجی آن بر این شده است که یک عدم توازن بین تولید و مصرف در فصل‌های گرم سال وجود دارد به عبارتی حدود ۶۵ هزار وات مصرف وجود دارد در صورتی که تولید ما حدود ۵۳ هزار مگاوات است.

او افزود: خاموشی‌هایی که سال گذشته اعمال می‌شد خاموشی‌های بدون اعلام و هماهنگی قبلی بود و سبب ایجاد نارضایتی در حوزه صنعت شد ولی در سال جدید دولت بنا را بر این گذاشت که تا جای ممکن خاموشی اتفاق نیفتد.

حیدری تفرشی گفت:  در این راستا برنامه‌ریزی در سطح هماهنگی وزارت نیرو و وزارت صمت اتفاق افتاد که برای همه شهرک‌های سطح کشور اطلاع رسانی شود تا صنعت مورد نظر در روز مشخص مدیریت مصرف دارد و خاموشی اعمال نمی‌شود.

او افزود:  مدیریت مصرف یعنی اینکه واحدهای صنعتی باید همکاری لازم را در جهت کاهش ظرفیت تولید داشته باشند یا اینکه از ساعتی که اعلام شد می‌توانند از ۱۲ شب تا ۸ صبح کار کنند که این اقدام در ابتدا دو روز بود ولی با ورود استاندار در خصوص تعطیلی ۵ شنبه‌ها برای ادارات بسیار کمک کرد و به یک روز در هفته تبدیل شد و مدیریت مصرف اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در ادامه گفت: جایی که همکاری و هماهنگی وجود نداشته باشد و یک سری از واحد‌ها مدیریت مصرف را رعایت کنند و واحد دیگری رعایت نکند به طور حتم در این زمینه شرکت توزیع برق هم خاموشی را اعمال می‌کند.

حیدری تفرشی در پاسخ به سئوالی در زمینه واگذاری زمین به صنایع افزود: واگذاری‌ها به دو صورت انجام گرفت یکی مربوط به جایی است که امکانات زیرساخت مانند آب، برق و گاز وجود داشت و واگذاری در این زمینه اثر مثبت گذاشته است ولی در جایی که فقط واگذاری انجام شد و شرکت‌ شهرک‌ها تنها حق انتفاع را گرفت و زیرساخت‌ها وجود نداشت جزو بخشی است که نقص کار وجود دارد.

او بیان کرد: طبق گزارش مقایسه ۴ ماه ابتدای سال جدید با سال گذشته ۸۳ درصد افزایش جذب در شهرک‌‌سازی وجود داشته که البته کافی نیست و این مسیر باید ادامه پیدا کند به عبارتی برای اینکه این وضعیت به نقطه مطلوبی برسد نیازمند زمان است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.