اجرای طرح ساماندهی مشاغل خانگی در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، زهرا فرجی مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – در خصوص توانمندسازی زنان با رویکرد کارآفرینی اظهار کرد: دفتر امور بانوان در این راستا کمیته تخصصی فعالی دارد که به صرفا در بحث اشتغال و کارآفرینی می‌پردازد.

وی با اشاره به فعالیت دو ساله این کمیته که متشکل از دستگاه‌های مرتبط و همچنین فعالان غیردولتی در حوزه اقتصادی است، گفت: محور اصلی فعالیت این کمیته توانمندسازی زنان در راستای توسعه خوداشتغالی و کارآفرینی است.

فرجی تصریح کرد: در این حوزه کارگاره‌های آموزشی تخصصی با رویکرد ارتقای سطح توانمندی زنان در حوزه کارآفرینی و اشتغال به‌ویژه توسعه مشاغل خانگی در دو سطح شهر و روستا با همکاری کانون زنان بازرگان استان مرکزی برگزار شد.

وی با اشاره به تعداد زیاد زنان شاغل به ویژه زنان سرپرست خانوار که دارای مهارت‌های لازم برای اشتغال هستند، گفت: طرح ساماندهی مشاغل خانگی زنان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های در دستور کار به ویژه برای زنان سرپرست خانوار است، اما با توجه به اینکه اکثر زنان که دارای مهارت در منازل مشغول کار هستند متاسفانه اطلاعات و مهارت لازم برای عرضه، فروش و برندسازی محصولات خود ندارند به همین دلیل اجرای این طرح ضرورت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن این طرح به صورت مستقیم ۳۰۰ نفر و غیر مستقیم برای هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار خواهد داد، گفت: این طرح شناسایی مشاغل خانگی، توانمندسازی شاغلین و ارتقای دانش در زمینه استفاده از تسهیلات و فروش و برندسازی در عرصه داخلی و خارجی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح تنظیم شده است و در حال پیگیری اخذ اعتبارات لازم برای اجرایی شدن طرح هستیم به ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک مشکل اساسی که در استان مرکزی وجود دارد نبود بازارچه‌های خوداشتغالی است. باوجود کثرت مشاغل خانگی در استان، اما فضایی برای عرضه و فروش محصولات خود در اختیار ندارد و مشکل جدی را ایجاد کرده است.

فرجی عنوان کرد: بحث ایجاد چنین بازارچه‌هایی از طریق شهرداری، حوزه معاونت عمرانی استانداری و دستگاه‌های مرتبط در حال پیگیری این موضوع هستیم تا بلکه از طریق یکی از دستگاه‌های بتوان فضایی را برای ایجاد این بازارچه‌های در اختیار داشته باشیم.

وی از وجود دو طرح در این راستا خبر داد و گفت: براساس آخرین تلاش های صورت گرفته و پیگیری‌های شورای شهر اراک، بوستان مادر در اراک به عنوان محلی برای ایجاد بازارچه خوداشتغالی دائمی در نظر گرفته شده است و طرح دوم نیز که در اختیار شهرداری اراک قرار داده شد است؛ استقرار موقت و هفتگی بازارچه ها در پارک‌های سطح شهر است تا بحث بازاچه دائمی از طریق سرای بازار وکیل اراک و کانون فرهنگی و اجتماعی زنان دنبال و به اجرا برسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.