بهزیستی استان مرکزی آماده همکاری با ناجا

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا، بهروز رفیعی در دیدار دوستانه خود با فرماندهی انتظامی استان مرکزی، افزود: همسو و مکمل بودن بسیاری از سیاست‌ها و برخی اقدامات سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی می‌طلبد تا با برگزاری نشست‌های مختلف و متمادی در بحث آسیب‌های اجتماعی برنامه‌ریزی موثرتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از موازی‌کاری و اتلاف وقت در این دو مجموعه با هدف کاهش آسیب‌ها و با انجام تحقیقات بین بخشی به منظور پیش‌بینی برنامه‌هایی برای کاهش پرونده‌های جرائم باید بین این دو دستگاه تعامل بیشتری برقرار شود و علاوه بر این موارد آموزش مهارت‌های زندگی از طرف بهزیستی نیز برای کارکنان نیروی انتظامی صورت پذیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه مجموعه بهزیستی در سال جدید بیش از گذشته بر تعامل و همکاری تأکید دارد، ادامه داد: براساس تأکید مقام معظم رهبری در سال جدید بنای فعالیت های خود را بر تعامل نزدیکتر با دستگاه ها بنا نهاده ایم تا بتوانیم خدمات بیشتری را به جامعه هدف و دیگر عموم جامعه ارائه نمائیم.

رفیعی با اشاره به همکاری‎هایی مثبتی که در سال‎های اخیر در حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی و بهزیستی استان صورت گرفته، بیان کرد: احداث پایگاه‎های اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب‌زا و پرخطر به منظور افزایش آرامش و رفاه اجتماعی بیشتر درجامعه از جمله این تعاملات مثبت بود که نتایج خوبی نیز به همراه داشت.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: آسیب ها ماهیتی زنجیره ای و خوشه ای دارند به طوری که هر آسیب، آسیب دیگری را به وجود می آورد و آسیب ها به صورت جزیره های تنها نیستند به عنوان مثال اعتیاد به دنبالش طلاق، کودک آزاری، فرار از منزل، فساد اخلاقی، ایدز، خود کشی و دیگر آسیب ها را دارد و نمی توان آنها را اولویت بندی کرد و با توجه به فراوانی آنها را غربالگری نمود و از کنار آسیب بی تفاوت گذشت.

عزیزی با اشاره به اینکه بهزیستی به تنهایی قادر به پیشگیری از آسیب های اجتماعی نخواهد بود و نیاز به مشارکت سازمان ها و نهادها دارد، بر ضرورت و تداوم اینگونه همکاری ها تأکید کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.