رئیس جدید صنعت‌ومعدن استان مرکزی با تشکل‌ها چه کند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، رضا عبدالهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- در خصوص تغییراتی که با تغییر رئیس صنعت، معدن و تجارت استان ممکن است در این عرصه صورت بگیرد، با بیان اینکه تغییر مدیریت در ایران یک امر طبیعی است و باید دید که با تغییر مدیریت تغییر نگاه هم صورت می‌گیرد یا نه، خاطرنشان کرد: اگر با تغییر مدیریت، تغییر نگاه اتفاق بیفتد این تغییر همیشه میمون و مبارک است.

وی عنوان کرد: نکته‌ای که در حال حاضر برای بخش صنعت استان مهم است، این است که چگونه از آثار تحریم خارج شویم و در دوران پساتحریم چه باید انجام دهیم.

عبدالهی ضمن تاکید به دشواری استفاده از منابع خارجی، اتکا به منابع داخلی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را یک راهبرد در شرایط موجود برشمرد و گفت: می‌بایست به تشکل‌های صنعتی اتکا شده و شرایط برای نقش‌آفرینی تشکل‌ها فراهم شود.

رئیس هیات مدیره انجمن مشاوران مدیریت استان مرکزی بیان کرد: اگر مدیریت جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی که در روز معارفه بر این موضوع نیز تاکید داشتند، به تشکل‌ها نقش بیشتری بدهند و آنها نیز در تصمیم سازی‌ها نقش بیشتری داشته باشند، قطعا می‌توان از پتانسیل‌های موجود جهت رونق این بخش بهره گرفت، البته این تعامل باید به صورت پویا و دینامیک صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه ساختارها در سازمان صنعت و معدن یک ساختار متصدی‌گرایانه است، در صورتی که این ساختارها می‌بایست تعاملی باشد، گفت: استان مرکزی می‌تواند در این قضیه پیشتاز باشد و راهکارهای پیشنهادی را جهت رفع چالش‌های موجود در این بخش به تهران ارائه دهد.

عبدالهی بیان کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور است و می‌تواند به عنوان راهگشا برای دیگر استان‌ها نیز الگو قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی در احیای این روند گفت: بسیاری از برنامه‌ها در قبل و بعد از انقلاب تحقق پیدا نکرده است، اگر این نگاه تغییر پیدا کند و بپذیریم که باید بخش خصوصی و یا تعاونی در اقتصاد نقش داشته باشد و نقش دولت کم‌رنگ‌تر باشد، به کارآمدی بیشتر کلیه فعالیت‌های اقتصادی کمک کرده‌ایم.

رئیس هیات مدیره انجمن مشاوران مدیریت استان مرکزی خاطرنشان کرد: انجمن مشاورین می‌تواند به عنوان یک مرکز فکر در تکمیل ظرفیت‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یاری رساند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.