برگزاری نشست هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، سیدباقر تقوی ظهر سه شنبه در نشست هیات نظارت بر انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: عدم اطلاع عوامل اجرایی شعب رای گیری از قانون و خودداری بازرسان از ارائه کارت و برخورد نامناسب با عوامل اجرایی شعب رای گیری، از دیگر مشکلات و آسیب های انتخابات پیشین است که امیدواریم در انتخابات پیش رو با بهره گیری از تجربیات قبل، حتی الامکان این نقیصه برطرف شود.

وی افزود: یکی دیگر از مسائلی که باید مور توجه قرار گیرد  مساله انتخاب مکان مناسب برای شعب اخذ رای است چرا که در برخی از انتخابات قبل مشاهده شد در شهرای کوچک و روستاهای استان، مکان های نامناسبی برای مراجعه مردم و اخذ رای در نظر گرفقته شده است.

تقوی تصریح کرد: در برخی نقاط، تحویل صندوق های اخذ رای و انتقال آنها به کند صورت می گیرد که این مساله نیز در انتخابات پیش رو با درنظر گرفتن تمهیدات لازم باید برطرف شود.

وی یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی باید در زمینه روال قانونی تبلیغات انتخابات کاملا توجیه شوند و این مساله برعهده فرمانداری ها است که باید در فرصت مناسب قبل از آغاز تبلیغات کاندیداها انجام پذیرد.

عملکرد مجریان انتخابات در استان شائبه دفاع از فرد خاص را ایجاد نکند

شکرالله حسن بیگی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: عوامل اجرایی انتخابات در استان باید علاوه بر تسلط به قانون انتخابات، بی طرفی خود را در جریان انتخابات کاملا حفظ کنند؛ البته هر فرد نظر شخصی خود را در مورد کاندیداها دارد که قابل احترام است اما زمانی که فردی به عنوان مجری انتخابات منصوب می شود باید کاملا اصل بی طرفی را رعایت کند.

وی افزود: در انتخابات پیش رو قوه قضائیه با تشکیل ستادی در استان ها متشکل از معاون سیاسی استاندار و معاونین سیاسی فرمانداری شهرستان ها، روند تبلیغات کاندیداها را مورد نظارت و بررسی قرار می دهند تا در بحث تبلیغات انتخاباتی از اجرای قانون سرپیچی نشود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی یادآور شد: عوامل اجرایی دولت در بخش های مختلف استان از جمله بخشداران، دهیاران و… نباید طوری برخورد کنند که شائبه دفاع از کاندیدای خاصی ایجاد شود و به طور کلی باید بی طرفی اتخاذ کنند.

عبدالعظیم رضایی، مدیرکل حوزه استاندار نیز در این جلسه گفت: تجربه استان مرکزی در برگزاری انتخابات در سال های پیشین نشانگر این است که استان مرکزی در این حوزه از سوابق خوبی برخوردار است و امیدواریم امسال نیز با توجه به رفع نقایص قبلی بتوانیم در مسیر برگزاری انتخابات با کیفیت هر چه بیشتر قدم برداریم.

وی با اشاره به اهمیت مساله آموزش دادن به عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات افزود: در این راستا ۱۳ و ۱۴ آبان ماه سال جاری همایش آموزشی دوروزه در سطح استان به منظور آشنایی عوامل اجرایی انتخابات در استان با قوانین و اصول برگزاری انتخابات برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.