ذخیره ۵۰ درصدی مخازن سدهای استان مرکزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان گفت: بارندگی های تابستانی اخیر به سدهای استان مرکزی ورودی نداشته است و در حال حاضر ۵۰ درصد از مخازن سدهای استان پر است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، عزت الله آمره گفت: با رطوبت بالای هوا و برخورد آن با هوای خشک در استان شاهد باران های سیل آسا هستیم و این بارش های همرفتی به صورت نقطه ای اتفاق می افتد که آب گرفتگی معابر را به دنبال دارد.

وی با بیان این که سیل سال ۹۸ و شناسایی برخی نقاط پر خطر و رفع بعضی از آنها، به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد : با شناسایی رودخانه هایی که هنوز هم در معرض خطر هستند ، نقاط حادثه آفرین آنها را که به فرمانداران شهرستان ها اطلاع رسانی شده ،اصلاح کنند .

مدیرعامل آب منطقه ای استان گفت: بارندگی های اخیر سیلاب ورودی را به سدها نداشته است و در حال حاضر ۵۰ درصد از مخازن سدهای استان پر است که این میزان برای تامین آب شرب و کشاورزی اراک و ساوه در تابستان امسال کفایت میکند .

وی ادامه داد: با کاهش بارندگی ها ظرفیت سدهای استان در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است که امیدواریم در پائیز ، زمستان و بهار آینده این کسری آب پشت سدها جیران شود .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.