آسیب‌های سیلاب به بازار تاریخی اراک

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت :گل و لای موجود در سراهای بازار تاریخی اراک در دست پاکسازی است .
به گزارش اخبار روزانه مرکزی، محسن کریمی با توجه به بارش‌های سیل آسا و آبگرفتگی در بازار تاریخی اراک افزود: بخشی از پوشش شیروانی سرای کاشانی به دلیل وزش طوفان شب گذشته از جا کنده شده که به همراه ناودان آسیب دیده برف‌انداز سرای مورد نظر توسط پیمانکار مستقر در بازار به صورت اضطراری مرمت می‌شود.        وی گفت: همچنین سقف راه پله تیمچه نقشینه دچار آسیب شده که مرمت اضطراری آن توسط پیمانکار مستقر در بازار در دستور کار قرار گرفت.

معاون میراث فرهنگی ادامه داد:با هماهنگی واحد خدمات شهری شهرداری اراک و شهرداری بافت تاریخی، گل و لای موجود در سرا‌های بازار به ویژه سرای نوذری، سرای آقایی، سرای کاشانی و سرای قمی‌ها در دست پاکسازی است و گل و لای در حال جمع‌آوری و شستشو قرار دارد.

وی اضاف کرد: بخش‌های مرمت شده بازار تاریخی اراک در گذر چهار سوق به سمت حصار که در سال جاری مورد مرمت قرار گرفته‌اند دچار هیچ‌گونه آسیبی نشدند.

محسن کریمی گفت: با بررسی آسیب‌های وارده به مجموعه بازار مرغوبیت و کیفیت مصالح استفاده شده در بازسازی این گذر باعث شده پوشش اجرا شده روی بام در برابر سیلاب مقاومت کامل داشته باشد و دچار آسیب و خسارت نشود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.