انجام ۱۰۰ درصد دادرسی الکترونیکی در زندان

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی گفت: دادرسی در زندان ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام می شود و نیازی به اعزام زندانی مگر در مواقع خاص به مرجع قضایی نیست.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علی اسلامخواه در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: در حوزه بازگشت زندانیان به خانواده بر اساس اولویت های سازمان و برنامه های موجود، اقداماتی از جمله برپایی مراسمات دینی و مذهبی، کلاس های آموزشی احکام و قرآن با حضور مبلغین و روحانیون و… برگزار شده و عملکرد در این حوزه رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشته است.
وی با بیان اینکه ۱۷ روحانی طرف قرارداد با اداره کل زاندان های استان هستند، افزود: ۳ هزار نفر از زندانیان در حوزه قرآن در بحث درک مفاهیم، تفسیر، روخوانی و حفظ فعالیت دارند، همچنین در حوزه آموزش نیز از سطح نهضت سوادآموزی تا دانشگاه اقداماتی با همکاری وزارت آموزش و پرورش انجام و در حال حاضر ۳۰۰ نفر در حوزه تحصیلی آموزش های لازم را دریافت می کنند و بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان عضو کتابخانه های سطح شهر هستند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی ادامه داد: در تمامی زندان های استان دفتر خدمات قضایی تاسیس و تمامی مکاتبات در بحث قضایی از طریق دفتر خدمات قضایی مستقر در زندان انجام می شود.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه ورزش نیز زندانیان فعالیت های خوبی داشته و در رقابت های استانی و کشوری شرکت دارند همچنین در حوزه برنامه های هنری نیز استان مرکزی در حوزه تئاتر در جشنواره استان قزوین رتبه کشوری کسب کرده است.
اسلامخواه یکی از آیتم هایی که در توانمندسازی نقش موثر دارد را مهارت آموزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته در استان ۷۵ درصد رشد مهارت ایجاد شد و استان مرکزی رتبه نخست حرفه آموزی در سطح کشور را کسب کرد.، در حوزه ساخت و سازها نیز از زندانیان داوطلب و آموزش دیده استفاده می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد زندانیان، شاغل در حوزه های مختلف هستند که امیدواریم امسال این رقم افزایش داشته باشد. حدودا ۲۰ رشته شغلی و کارگاه در سطح استان وجود دارد که توسط کارآفرینان ایجاد شده و تعدادی زندانی در این کارگاه ها فعالیت دارند.
وی در خصوص مجازات های جایگزین حبس خاطرنشان کرد: در سطح کشور حکم ۲۳ هزار پابند الکترونیکی صادر شده و در حال حاضر در استان مرکزی ۲۱۰ نفر از این پابندها استفاده می کنند. ملاقات زندانیان به صورت الکترونیکی با خانواده و مقامات قضایی از دیگر اقدامات این اداره کل است.
اسلامخواه ادامه داد: در سال گذشته برای ۱۷ نفر از مجرمین در حوزه قتل با تلاش شورای حل اختلاف، رضایت اولیای دم جلب شده و ۲۳۷ نفر از زندانیان که بیشتر جرائم غیرعمد بوده اند آزاد شده اند، پارسال ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک از طریق انجمن و مرکز خدمات اجتماعی جمع آوری شده است.
وی تصریح کرد: همچنین امسال ۳۰۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط ستاد دیه به مبلغ ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شده اند که در این راستا ۹ میلیارد و نیم شکایت شاکی، ۴ میلیارد تومان پرداختی زندانی، ۴۱ میلیارد اعصار و تقسیط و ۴ میلیارد از سوی ستاد دیه پرداخت شده است.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی احظار کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز سال گذشته ۳۷ هزار ویزیت روزانه انجام شده و خدمات پرستاری نیز روزانه به زندانیان ارائه می شود.
اسلامخواه افزود: فعالیت در حوزه کاهش آسیب رفتار های پرخطر، ارائه ۳۰۰ نفر خدمات روانشناسی، ۱۱۴ مورد خدمات پزشکی در این حوزه نیز از دیگر خدمات بوده است.
وی بیان کرد: سال گذشته ۳۱۴۳ بسته حمایتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، ۴۵۰ میلیون تومان به صورت نقدی از سوی انجمن حمایت از خانواده زندانیان به این خانواده ها کمک شده است، سال گذشته در مجموع این انجن ۸۷ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان کمک داشته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.