اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی منتشر نکنید

برای پیشگیری از اخاذی اینترنتی، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در فضای مجازی منتشر نکنید.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مجرمان سایبری در فضای مجازی به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را عملی کنند و گاهی کاربران با اشتباهات خود این فرصت را برای مجرمان فراهم می‌کنند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اراک؛سرهنگ “احسان آنقی” در تشریح این خبر با بیان اینکه اخاذی کردن به معنی زورگیری یا گرفتن مال یا چیزی که از طریق تهدید صورت می‌پذیرد گفت: اخاذی کردن جزو اعمالی است که برای کسب مال یا گرفتن خدمات از یک فردی به شکل غیر قانونی و از روی اجبار انجام شود. اگر این عمل از راه اینترنت و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انجام شود اخاذی اینترنتی می‌باشد.

سرهنگ آنقی افزود: یکی از جرایمی که در فضای مجازی زیاد اتفاق می‌افتد سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و خانوادگی افراد می‌باشد که مجرمان از این اطلاعات برای ایجاد مزاحمت، اخاذی، تهدید، هتک حیثیت و … استفاده کرده و مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می‌کنند.

او اضافه کرد: برای جلوگیری از این گونه جرایم کاربران باید هنگام انتشار اطلاعات خود در فضای مجازی نهایت دقت را داشته باشند و قبل از انتشار اطلاعات در این فضا به تبعات آن بیاندیشند.

سرهنگ آنقی در ادامه گفت: کاربران در هنگام استفاده از فضای مجازی باید مراقب باشند تا با افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار نکنند و هرگز اطلاعات شخصی خود از جمله عکس و فیلم خود را برای شخص ناشناس ارسال نکنند چرا که همین امر نیز باعث سوء استفاده فرصت طالبان و در نتیجه منجر به اخاذی از آن‌ها می‌شود.

او در پایان افزود: افزایش آگاهی و توجه کاربران به نکات پیشگیرانه در فضای مجازی همیشه از دغدغه‌های اصلی پلیس فتا بوده و ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در اولویت قرار دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.