آصفری: هدر‌رفت ۱٫۵ میلیون لیتری بنزین و نفت خام را از طریق مجلس پیگیری می‌کنم

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، محمد‌حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک خطاب به وزیر نفت و در پاسخ به اظهارات روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مورد هدر رفت ۱٫۵ میلیون لیتری بنزین اظهار کرد: آقای زنگنه همان‌طور که به خوبی می‌دانید مسئله بنزین یورو ۴ که در پالایشگاه اراک و آن هم با هزینه‌های بسیار سنگین تولید می‌شود، با هدف کمک به قطع وابستگی صورت می‌گیرد.

وی افزود: برای تولید این بنزین تلاش‌های بسیار فراوانی توسط جوانان و مهندسین و متخصصین داخلی که روزگاری در صحنه نبرد دفاع مقدس جان‌فشانی کردند و امروز نیز در صحنه تولید کشور تلاش می‌کنند، صورت می‌گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه امروز شاهد هستیم در دو سال گذشته اتفاقات بسیار ناگواری به دلیل بی‌کفایتی برخی مدیران شما در تهران و استان و در پی عزل و نصب‌های سیاسی که در این پالایشگاه رخ داد و نمونه‌ای از آن جان باختن هشت نفر از کارگران بی‌گناه این مجموعه بود و همچنین مسائل دیگری که خسارت‌های جبران‌ناپذیری به بیت‌المال وارد کرد.

وی افزود: در سال گذشته همین مدیریت سبب شد ماده کاتالیست که اثرات مخرب زیست محیطی دارد در منطقه نشت کرده و بیش از یک ماه تولید بنزین را متوقف کند.

آصفری ادامه داد: اخیراً نیز عدم پیگیری موضوعات قبلی سبب شد بیش از یک‌میلیون لیتر بنزین و نفت خام به دلیل پارگی خطوط لوله ۱۶ و۲۵ اینچ پالایشگاه ری هدر رفته و سرمایه کشور از بین برود که هم اثرات مخرب به محیط زیست وارد کرده و هم موجب آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینجانب به دلیل سال همدلی نخواستم موضوع را از طریق سئوال از وزیر و حضور شما در مجلس پیگیری کنم، اما پاسخ غیر منطقی و غیر کارشناسی زیر‌مجموعه شما اینجانب را بر آن داشت که حداقل برای روشن شدن افکار عمومی و برخورد با متخلفان موضوع سئوال را از طریق کمیسیون انرژی پیگیر شویم تا برخورد شما با مدیران متخلف باعث شود آنها مسائل را به موضوعات غیر، ربط ندهند و از این فضای سیاسی سوء استفاده نکنند.

آصفری بیان کرد: بر اساس اصل ۸۸ و ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس این موضوع را بنده از این طریق پیگیری خواهم کرد که حداقل توضیح دهند که بنزینی که طی دو روز و نفت خامی که در مدت یک روز از طریق پارگی لوله‌ای که به دلیل بی‌نظارتی و عدم کنترل به خورد زمین رفته چه طور توانسته‌اید تجزیه کرده و استخراج کنید.

وی گفت: وزیر نفت بهتر می‌دانند که از پالایشگاه تا محل پارگی ۳۵ کیلومتر فاصله است، قطر لوله‌ها ۲۵ و ۱۶ اینچ است و این لوله‌ها با فشار قابل توجهی نفت و فرآورده‌های نفتی را منتقل می‌کنند، با یک حسابرسی ساده می‌توان فهمید پارگی این لوله‌ها با حجم بالای فشار منجر به خروج چه حجمی از محصول خواهد شد، حال همکاران شما چگونه می‌گویند ۸ هزار لیتر؟! جای بسی سئوال است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.