۴۹درصد از واجدان رای استان مرکزی در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: نرخ مشارکت واجدان شرایط رای این استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۴۹ درصد برآورد شد.

” بهروز اکرمی ” روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تعداد واجدان شرایط رای در استان مررکزی یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۶۶ نفر بودند که ۵۲۷ هزار و ۵۸۵ نفر در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در استان مشارکت کردند.

وی بیان داشت: میزان آرای ماخوذه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ۳۶۶ هزار و ۸۹۹رای، محسن رضایی ۴۳ هزار و ۵۴۲ رای، عبدالناصر همتی ۳۱ هزار و ۳۵ رای و امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۲۱ هزار و ۸۲۳ رای به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: در انتخابات میان دوره ای مجلس در شهرستان‌های آشتیان، تفرش و فراهان نیز ۴۰ هزار و ۱۹ نفر مشارکت کردند که ولی الله بیاتی با ۱۱ هزار و ۵۹۷ رای به مجلس یازدهم راه یافت.

اکرمی تصریح کرد: میزان مشارکت شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی ۵۲۱ هزار و ۸۶۹ نفر بود و نرخ مشارکت نیز در این حوزه ۴۷ درصد برآورد شد.

وی خاطر نشان کرد: شمارش آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان‌های استان به اتمام رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: شمارش آرای منتخبان شوراهای اسلامی شهر در اراک نیز در حال انجام و تا ساعاتی دیگر اعلام می‌شود.

به گفته اکرمی، بیشترین مشارکت انتخاباتی استان مرکزی در گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ بود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه برگزار شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.