توزیع ۲۰۷ میلیارد تومان کمک مومنانه بین محرومان استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حدود ۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه، کمک‌های مومنانه، ساخت مسکن و سایر خدمات جهادی میان اقشار محروم و نیازمند این استان با مشارکت دستگاه‌های خدمت رسان هزینه شده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سردار سرتیپ دوم پاسدار” محسن کریمی” در نشست ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد افزود: کمک‌های مومنانه شامل بسته های معیشتی، گوشت، مرغ،تبلت، گوشی، ساخت و تعمیر منازل محرومان و کمک به مناطق محروم بوده است.

وی تاکید کرد: تلاش ها و مجاهدت های کادر درمان در مقابله با ویروس کرونا که صحنه هایی از ایثار و فداکاری را خلق کردند، قابل تقدیر است.

 فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان داشت: اکنون پس از گذشت یکسال از بیماری کووید ۱۹، کادر درمان با روحیه و انگیزه کافی هنوز در میدان خدمت رسانی حضور دارند و ایثارگرانه ارائه خدمت می کنند که روحیه آنها برگرفته از فرهنگ دینی و انقلابی است.

سردار کریمی تاکید کرد: فرمایشات و تاکید مقام معظم رهبری به دستگاه ها و آحاد مردم، مشارکت و همکاری همه جانبه برای کنترل و ریشه کنی این بیماری است که این مهم باید در ماه مبارک رمضان با جدیت بیشتری استمرار پیدا کند.

وی تصریح کرد: در طول این سال ها ملت ایران هر زمانی که در برابر آزمون ها و حوادث سخت قرار گرفته با تاسی از فرهنگ از فرهنگ دینی و انقلابی  و با مشارکت و هم افزایی توانسته موفق عمل کند و به طور حتم در مقابل بیماری کووید ۱۹ نیز صدق می کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ضمن تاکید بر اینکه در برابر موج چهارم بیماری نقش مردم بسیار برجسته است، گفت:  چنانچه بسیج عمومی در کنار دستگاه ها قرار گیرد به طور قطع می‌تواند بیماری را کنترل کند و اکنون این اقدام در قالب طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی نمایان شده است.

سردار کریمی یادآور شد: ازابتدای آغاز طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی تاکنون بیش از ۴۳ عنوان خدمت به طور مستمر به مردم ارائه شده که در مقابله با موج چهارم با جدیت بیشتری در حال انجام است.

وی اظهار داشت: سپاه و بسیج با همه توان برای کنترل موج چهارم و کاهش آسیب های بیماری در میدان خدمت رسانی حضور دارد.

 مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله نیز در این نشست گفت: از آغاز بیماری کووید ۱۹، بسیج و سپاه با همه توان برای مقابله با بیماری وکاهش آسیب های ناشی از آن وارد میدان شدند.

دکتر” سعید محمددوست” افزود: اوج اقدامات بسیج در مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی اتفاق افتاد که این طرح دستاوردهای بسیار زیادی برای مردم و سیستم بهداشت و درمان داشت.

وی تاکید کرد: باتوجه به شیوع موج چهارم، بیش از ۴ هزار و ۲۴ تیم هم اکنون در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان مرکزی فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: در قالب این طرح ۲ هزار و ۱۹۹ تیم رصد و شناسایی، ۶۲۵ تیم حمایتی، ۱۳۴ تیم مراقبتی، ۶۶۰ تیم نظارتی، ۴۰۶ تیم رهگیری فعالیت دارند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: نظارت، رصد خانه به خانه،حمایت و پشتیبانی یکی دیگر از ابعاد طرح شهید سلیمانی است که سپاه و بسیج به شکل فراگیر و محله ای انجام می دهند.

محمددوست بیان داشت: در گام جدید مقابله با کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی واکسیناسیون هم به فعالیت های بسیج جامعه پزشکی اضافه شده که نشست های هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی برای نحوه و چگونگی کمک در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی در روزهای آینده واکسیناسیون عمومی مردم آغاز می شود، گفت: روز سه‌شنبه هفته جاری، افراد بالای ۸۵ سال واکسینه می شوند و بسیج جامعه پزشکی در کنار دانشگاه به واکسیناسیون عمومی کمک خواهد کرد.
  معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی نیز بیان داشت: تمام جزئیات مقابله همه جانبه و کاهش آسیب های کرونا در طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی دیده شده که در این راستا قرارگاه استانی شهید سلیمانی از آبان ماه سال گذشته تشکیل شده است.

 سرهنگ پاسدار “محمد گودرزی” اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی کار به شکل قرارگاهی دنبال می شود و قرارگاه های شهرستانی نیز در شهرستان‌ها تشکیل ‌و در تمام محله ها و مناطق نیز قرارگاه ها فعال شده اند.

وی تاکید کرد: بیش از ۵ هزار و ۲۹۲ بسیجی و ۱۸۳ هزار سفیر سلامت آموزش های تخصصی دیده اند که در قالب طرح شهید سلیمانی در سطح استان فعالیت می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله استان مرکزی یادآور شد:  بیش از ۳۵۳ هزار و ۲۵۸ خانواده آموزش دیده اند و بیش از ۱۲۵ هزار و ۴۶۳ نفر مشاوره تلفنی دریافت کردند و ۵۴ هزار و ۹۷۳ رهگیری و پیگیری در منازل نیز انجام شده است.

گودرزی بیان کرد: در سطح استان ۱۲ نقاهتگاه به همت بسیجیان و مشارکت سپاه و ارتش راه اندازی شده که بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در قالب قرارگاه کمک مومنانه و طرح شهید سلیمانی نیز فعالیت می کنند.
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله نیز در این نشست گفت: سپاه پاسداران در شرایط شیوع موج چهارم کرونا همچون گذشته درکنار کادر درمان خواهد بود و با همه توان آنها را یاری می کند.

سرهنگ پاسدار” محمد تقی امینی افزود: آموزش چهره به چهره مردم، تهیه جزوه های آموزشی، راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و دستکش، ضدعفونی اماکن، مساجد و معابر بخشی از فعالیت های گسترده در موج چهارم توسط سپاه و بسیج است که در کنار طرح شهید سلیمانی انجام می شوند.

 وی عنوان کرد: بیش از ۱۲۷ روحانی از بسیج طلاب برای انجام کارهای تبلیغی به بیمارستان ها اعزام شده اند و ۱۰۵ روحانی بسیجی به عنوان همیار بیمار دربیمارستان های کرونایی و ۶۷ بسیجی طلبه برای تغسیل وتدفین خدمت رسانی میکنند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی تاکید کرد:  ۸۰ نفر از دانشجویان بسیجی رشته های پزشکی و پرستاری برای اداره کردن نقاهتگاه ها فعالیت می‌کنند که هم اکنون ۲ نقاهتگاه در ۲ نقطه شهر اراک با ظرفیت ۱۵۰ تخت فعال هستند که تا ظرفیت ۳۶۰ تخت قابل افزایش است.

امینی ادامه داد: بیش از ۱۱۳ هزار تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی انجام شده که در موج چهارم تست های سریع انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: ۱۱۳ هزار و ۸۳۳ نفر خدمات حمایتی بهداشتی و درمانی، ۵۵ هزار نفر خدمات حمایتی معیشتی ، ۳ هزار و ۱۳۲ نفر خدمات اکسیژن تراپی و ۲ هزار و ۶۳۶ نفر خدمات بیمارستانی در قالب طرح شهید سلیمانی دریافت کرده اند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: بیش از ۱۲۵ هزار و ۷۱۶ سالمند و ۱۵۱ هزار و ۷۶۴ بیمار زمینه ای و مادر باردار تحت پوشش ویژه طرح شهید سلیمانی هستند که مجموعا بیش از ۲۷۷ هزار نفر شامل می شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.