توقف فعالیت ۱۴ تور غیرمجاز گردشگری در استان مرکزی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت :فعالیت ۱۴ تور غیرمجاز گردشگری استان در سال جاری متوقف شد و از برنامه‌های آنها جلوگیری به عمل آمد.

به‌گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید «حسن حسینی» افزود: این تورهای غیرمجاز از سوی این اداره‌کل و با همکاری نیروی انتظامی و انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان متوقف شدند.
وی با بیان اینکه عوامل برگزاری تورهای گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بودند  و پس از شناسایی به اداره اماکن و پلیس فتا معرفی شدند، اظهار داشت: این تورها اغلب از طریق فضاهای مجازی اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند و تاکنون چند برنامه بدون مجوز نیز برگزار کرده‌اند.
وی، جلوگیری از برگزاری این تورها را در حفظ سلامت و امنیت شهروندان و حمایت از راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز موثر دانست و گفت: طرح جلوگیری از تورهای غیرمجاز به یکی از اولویت‌های این اداره کل تبدیل شده است.
️معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را  کسب نمی‌کنند.
حسینی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و اطلاع در این حوزه می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ۰۸۶۳۴۰۳۱۱۷۴ با معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در میان بگذارند.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.