حضور ۱۵۰ نفر در مرحله استانی مسابقات اذان و مدیحه سرایی مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام اصغر سلطانی در حاشیه این مسابقات در جمع خبرنگاران با اشاره به نحوه اجرای این دوره از مسابقات اظهار کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات ۸۵۰ نفر شرکت کننده در زمینه های اذان ، ابتهال و مدیحه سرایی شهرستان ها شرکت کردند.

وی افزود: با پایان گرفتن مرحله شهرستانی، مرحله استانی از امروز با حضور ۱۵۰ برگزیده مسابقات دور شهرستانی برگزار می شود.

سلطانی تصریح کرد: این دوره از مسابقات به مدت یک روز در امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان از توابع اراک برگزار شده و شرکت کنندگان در این مسابقات به رقابت با یکدیگر می پردازند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مرکزی با اشاره به روال اجرایی این مسابقات گفت: با پایان گرفتن مسابقات امروز، در بخش اذان دو نفر و در بخش ابتهال و مدیحه سرایی یک نفر به مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کشور راه پیدا می کنند.

سلطانی افزود: این مسابقات در دو بخش بزرگسالان و شکوفه‌ها در رشته‌های اذان، مدیحه‌سرایی، ابتهال برگزار شده و در آن ۶۴ نفر در بخش اذان، ۱۰ گروه در بخش مدیحه‌سرایی و ۱۳ نفر در بخش ابتهال شرکت کرده‌اند.

وی به نحوه داوری مسابقات اشاره و تصریح کرد: به منظور داوری دقیق و کارشناسانه این مسابقات ۱۲ داور با آشنایی کافی و جامعی به مسائل و امور مربوط به این مسابقات قرآنی، مسئولیت داوری این دوره از رقابت‌ها را بر عهده دارند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مرکزی نقش قرآن و مسائل دینی را در زندگی امروز یک امر مهم و اساسی دانست و گفت: زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات و عدالت و احسان و صفا و صمیمیت بوده و مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش خواهند بود و سعادت ابدی و جاودانه را در آغوش می گیرند.

سلطانی افزود: نقش قرآن و امور دینی در زندگی بشری در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی و حتی بین المللی، قابل دقت و بررسی است که با تامل در این موضوع می توان رسیدن به جایگاه بلند و رفیع در حیات بشری را به عنوان مهمترین و اصلی ترین ثمره ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دانست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.