تأکید مدیرکل ارشاد استان مرکزی بر تشکیل کارگروه قرآن، مسجد و بسیج

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز، ۲۴ فروردین‌ماه در جلسه شورای اداری روسای ادارات ارشاد، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، معاونان واحدهای مختلف اداره‌کل، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی گفت:  در دوران هشت سال جنگ تحمیلی اهالی فیلمساز واحد جنگ به معنای واقعی کارکردند و شهید آوینی خودش یک تنه به عنوان فیلمبردار، صدابردار و گزارشگر از رزمندگان مستند تهیه می‌کرد و برای ساخت برنامه هایشان حتماً نیاز به گروه منضبط تصویربرداری نداشت.
حقیقی ادامه داد: تقدیر از هنر انقلاب اسلامی از مهمترین کارهای ارشاد است و می‌بایست برای گرامیداشت این روز برنامه‌های خاص و پرمایه‌ای داشته باشد، واحدهای مرتبط به ارشاد مانند حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، خبرگزاری جمهوری اسلامی، معاونت قرآنی ارشاد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مرکزی نباید برنامه ها‌ی جداگانه و منفک از یکدیگر داشته باشند و باید با هم تعامل و همفکری کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان معنویت بخش نظام مشغول به کارهستند و افراد مخلصی که در این زمینه فعالیت می‌کنند هستند سفیران فعالیت‌های قرآنی در جامعه محسوب می‌شوند.
وی افزود: اگر بچه‌های بسیجی با آرامش به قرآن کریم از زاویه هنر نگاه کنند سبب تاثیر شگرفی در فعالیت‌های این اداره می‌شود زیرا قرآن چیزی هنر است  و همه هنرهای جهان هستی در قرآن نهفته است.
حقیقی بر تشکیل کارگروه قرآن، مسجد و بسیج تأکید کرد و افزود: با تشکیل این کارگروه فعالیت‌های همسو در مجموعه ارشاد از صحبت و شعار تبدیل به شاکله و ساز و برگ و راهکار می‌شود و برای تحقق این امر از همه اندیشمندان و روحانیون و همه کسانی که می‌توانند برای تحقق و عملیاتی شدن این محور کمک کنند دعوت به همکاری و همفکری می‌شود.
این مقام مسئول به برگزاری جشنواره‌هایی در سال جاری توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد و اظهار کرد: جشنواره امام خمینی(ره) همطراز با جشنواره رضوی، جشنواره امیرکبیر و مفاخر استان، جشنواره صنعت و هنر، جشنواره موسیقی و برپایی نمایشگاه کتاب برای سال جاری در نظر گرفته شده است؛ همچنین برنامه‌های قرآنی متنوع و بزرگی نیز در طول سال از سوی معاونت قرآنی این اداره‌کل اجرا می‌شود.
یادآور می‌شود؛  در این جلسه هر یک از روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به بیان برنامه‌های ادارات خود در طول سال جاری پرداختند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.