گاز سوز کردن ۲ هزار خودروی عمومی در استان مرکزی

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی گفت: ۲ هزار خودروی عمومی این استان امسال با ثبت نام در سامانه این شرکت به‌صورت رایگان گازسوز شدند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «سعید جمشیدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی(وانت، تاکسی، نیسان و کامیونت) با هدف مدیریت مصرف بهینه و تلاش در حفظ محیط زیست در این استان از خرداد ماه امسال کلید خورده است.

وی ادامه داد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از سه هزار خودروی عمومی برای دوگانه‌سوز شدن در سامانه مربوطه نام‌نویسی کردند که مراحل گازسوز برای ۲ هزار خودرو اعمال شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان مرکزی اضافه کرد: مراحل ثبت‌نام و اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن خوردروهای عمومی استان مرکزی در تمامی مقاطع رایگان است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه gcr.niopdc.ir  نسبت به این امر  اقدام کنند.

جمشیدی اضافه کرد: بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال در کل کشور برای دوگانه سوز کردن یک میلیون و ۶۴۰ هزار خودرو پیش‌بینی شده و برای هیچ استانی سهمیه مشخص نشده و اولویت با متقاضیانی است که زودتر در سامانه ثبت نام کنند.  

وی با بیان اینکه چهار مرکز در استان برای گازسوز کردن خودروهای عمومی این استان تجهیز شده‌اند، گفت: به‌طور متوسط گازسوز کردن هر خودرو ۵۰ تا ۶۰ میلیون ریال هزینه دارد که از منابع طرح پرداخت می‌شود.

جمشیدی افزود: بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران، ترویج CNG به‌عنوان یک سوخت ملی مورد تاکید و ابلاغ شورای اقتصاد کشور  قرار دارد که با اجرای طرح گاز سوز کردن خودروهای عمومی به صورت رایگان تحقق خواهد یافت.

وی افزود: متقاضیان با وارد شدن در سامانه و ثبت شماره ملی و تلفن همراه خود در نوبت قرار می‌گیرند و براساس آدرس و محل زندگی مالکان خودرو درخواست آن‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بیش از ۸۰۰ نفتکش در شرکت ملی پخش‌فرآورده‌های نفتی منطقه استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.