بلامانع بودن فعالیت ماینرها با مجوز سازمان صمت

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فعالیت ماینرها( دستگاه های استخراج ارز دیجیتال) با اخذ مجوز لازم از سازمان صمت بلامانع است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «بهروز اکرمی» روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی،افزود: برابر مقررات باید حقوق و عوارض گمرکی در فعالیت ماینرها پرداخت شود و برای استفاده و استرداد شرایط لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: فعالیت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیازمند وحدت رویه است و در این راستا  باید حوزه انرژی و انتظامی همدوش و هماهنگ باشند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این استان  از ۲۷بهمن  تا  ۱۸اسفندماه جاری بالغ بر  ۹ میلیارد و ۹۴۵ تومان بوده است.
«محمد عقیل سلگی» بیان کرد:  ۹۰ فقره پرونده در این راستا تشکیل شده است و ۹۰ نفر نیز دستگیر شدند و ۶۲ دستگاه خودرو که شوتینگ، کامیون و ایسوزو بیشترین فراوانی را داشتند.
وی با اشاره به فراوانی کالاهای قاچاق کشف شده نیز گفت: در این مدت محموله پارچه قاچاق ۱۱تن و ۱۸۰ کیلوگرمی به ارزش ۳ میلیارد تومان، یک هزار و شش دستگاه لوازم خانگی یک محموله آن شامل ۵۱۱ توستر خارجی بود با ارزش ریالی ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، ۱۷۹دستگاه ماینر با ارزش ریالی یک میلیارد و ۱۳۰میلیون تومان، سه تن و ۲۵کیلوگرم خشکبار به ارزش ۶۴۵میلیون تومان، یک محموله سوخت ۵۸ هزار و ۵۰۰لیتری و یک محموله لوازم آرایشی شامل ۸۴ هزار و ۷۱۴قطعه با ارزش ریالی ۳۰۰میلیون تومان استان کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مرکزی اظهار داشت:  پنج هزار دستگاه ماینر امسال در استان جمع آوری شد که پرونده آن‌ها به تعزیرات ارجاع شده و در این زمینه افرادی دستگیر شدند و پس از مراحل قانونی تبرئه شدند.
سلگی ادامه داد: ماینرهای کشف شده به اموال تملیکی واگذار می‌شود و پس از رفع توقیف و بعد از مدتی با ارایه گزارش از سوی شرکت توزیع برق، برخی از این دستگاه ها وارد منازل می‌شوند که باید در اسرع وقت وضعیت این ماینرها تعیین تکلیف شود.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس ماده ۱۳ طرح شناسه‌دار کردن سه دسته از گروه‌های کالایی در دستور کار قرار گرفته است.
«مجید طاعتی» افزود: بر اساس هدفگذاری‌ها از سوی سازمان صمت، شناسه‌دار کردن ، سه گروه «لوازم خانگی»، «پوشاک» و «دخانی» از سال گذشته باید اجرایی می‌شد که تا سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا صورت نگرفته بود.
وی ادامه داد: امسال با محوریت ستاد و پیگیری های استان، قرارگاهی با ریاست استاندار تشکیل شد و اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان بیان کرد:  مقرر شده است که در این راستا گروه مشترکی میان سازمان صمت و این کمیسیون تشکیل شود و برای سه گروه مشخص شده یک نماینده فعالیت داشته باشد.
طاعتی اظهار داشت: تا ۲۸ دی ماه جاری باید تمام اقلام در سامانه جامع تجارت ثبت اطلاعات می‌کردند که مکاتبات لازم در این خصوص انجام شده و باید در اسرع وقت این قانون اجرایی شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان نیز در این خصوص گفت: برای شناسه‌دار کردن فعالیت های زنجیره پوشاک و کفش از ۱۵بهمن ماه جاری  اقداماتی صورت گرفته است در مرحله نخست باید اقلام شناسایی شوند و برندهایی که دارای نمایندگی هستند و در بازار عرضه می شوند در سامانه جامع تجارت ثبت اطلاعات کنند.
«سعید جعفری کرهرودی» بیان داشت: در ۲۸بهمن ماه  جاریدوره های آموزشی برای اتحادیه های مربوط به پوشاک و کفش ارایه شد.
وی بیان داشت:همه تولیدکنندگان استان از قانون تبعیت نکرده‌اند و به نظر می رسد با توجه به نزدیکی سال نو زمان مناسبی برای آغاز این طرح نباشد.

جعفری تاکید کرد: تمام تولیدکنندگان منسوجات موظف هستند تولیدات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و باید اذعان داشت که خوشبختانه پوشاک دست دوم در سطح استان جمع آوری شده است .
وی بیان کرد: برنامه ریزی باید به گونه ای باشد که تولیدکنندگان صنفی در بازار با مشکلی مواجه نشوند.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.