رفع تصرف از اراضی بستر و حریم سد خاکی و مسیل انجیرک اراک در استان مرکزی

به گزارش مرزکی دیلی و به نقل از خبرگزاری موج، مهندس موسی دستار با بیان این مطلب اظهار داشت: مطابق ماده ۲ و ۳ قانون توزیع عادلانه آب و تبصره های ذیل آن، بستر و حریم تالاب ها، رودخانه ها و مسیل ها متعلق به دولت است.
دستار سپس گفت: هرگونه دخل و تصرف غیرمجاز و ایجاد اعیانی و برداشت غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه ها، موجب تغییر شرایط مورفولوژیک و انحراف سیلاب و نهایتاً بروز خسارات جبران ناپذیر به منابع ملی، مزارع کشاورزی و تأسیسات زیربنایی می شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان مرکزی و به گفته دستار، در راستای اعمال ماده ۹ لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، پس از هماهنگی و کسب دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک و گرفتن نیابت قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، اداره حقوقی و گروه بازرسی و نظارت شرکت آب منطقه ای استان، میزان پنج و دو دهم هکتار از اراضی بستر و حریم مخزن سد خاکی و مسیل انجیرک در شهرستان اراک رفع تصرف شد.
دستار در پایان از کلیه مالکان حاشیه رودخانه ها و مسیل ها درخواست کرد: به منظور حفاظت از این بخش از انفال، با شناسایی متصرفان و معترضان به بستر و حریم رودخانه ها، ضمن اطلاع رسانی به موقع به ادارات منابع آب مستقر در شهرستان ها، با این شرکت همکاری کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.