بارش‌های استان مرکزی ۲۲ و ۹ دهم درصد از میانگین بلندمدت کمتر است

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بارش‌های این استان از ابتدای سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال) تاکنون نسبت به میانگین بلندمدت ۲۲ و ۹ دهم درصد کمتر است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، « رضا مرادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت، ۱۷۳ و یک دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بررسی‌ها حاکی از برخی ناپایداری‌های ضعیف همرفتی در ساعاتی از فردا (سه‌شنبه) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب است که موجب رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران و احتمال رعدوبرق و افزایش موقتی سرعت باد در برخی از تقاط استان مرکزی می‌شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: این ناپایداری‌ها در روز چهارشنبه با شدت کمتر ادامه دارد اما بیشتر موجب وزش باد نسبتا شدید در برخی از نقاط استان مرکزی می‌شود. 

مرادی اظهار داشت: در ۲ روز پایانی هفته جاری جوی نسبتا پایدار در استان مرکزی پیش‌بینی شده است و دمای هوا در روزهای آتی تغییرات محسوسی ندارد.

وی عنوان کرد: ساوه با بیشینه دمای ۲۵ و ۹ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق‌آباد با کمینه دمای سه و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر، سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: مجموع بارندگی ۲۴ گذشته این استان در اراک به یک دهم میلیمتر، تفرش یک و چهار دهم میلیمتر، شازند ۲ دهم میلیمتر، خنداب پنج و چهار دهم میلیمتر، کمیجان ۶ و سه دهم میلیمتر، آشتیان سه دهم میلیمتر، غرق آباد ۲ دهم میلیمتر و فرمهمین ۶ دهم میلیمتر ثبت شده است.

مرادی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارشی در ساوه،خمین، محلات، دلیجان و مامونیه گزارش نشده است.

۱۷۳ و یک دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.