تاکید نمایندگان استان مرکزی بر توجه به بحران آب و کیفی‌سازی تولید

جمعی از نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی بر لزوم کنترل بحران آب و کیفی‌سازی تولیدات تاکید کردند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، علی ابراهیمی نماینده شازند در این جلسه بر لزوم برداشتن قدم‌های مثبت جهت تحقق شعار سال و خروج از بحران اقتصادی تاکید کرد و افزود: امسال در کشور با توجه به میزان بارش ها با بحران آب مواجه هستیم و لازم است جهت استفاده بهینه از آب موجود از همین امروز عمل شود.

وی با اشاره به آبرسانی با تانکر در برخی نقاط شهرستان شازند و افت سطح آب‌های زیرزمینی که نشان از مشکلات و چالش‌های موجود در این زمینه دارد، بیان کرد: پتروشیمی شازند طرحی جهت استفاده از پساب فاضلاب شازند و مهاجران دارد که باید با حمایت از طرح بتوان پاسخگوی نسل حاضر و آینده بود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه نماینده مردم محلات و دلیجان دولت، مصرف‌کننده و تولیدکننده را سه ضلع تحقق شعار سال دانست و گفت: اگر در بحث افزایش تولید موانع قانونی وجود دارد مجلس قطعا آماده اصلاح قوانین است اما نکته مهم در این بخش استفاده از ظرفیت‌ها فراوان و موجود در کشور است که باید فعال شود.

علیرضا سلیمی با اشاره به پرداخت تسهیلات تولید به شکل منطقی و معقول بیان کرد: برای ایجاد قدرت رقابت باید تسهیلگری صورت گیرد و تولیدکننده واقعی شناسایی شود اما نرخ بالای تسهیلات برای تولیدکننده کمرشکن است.

سلیمی کیفی‌سازی محصولات را اصل مهمی در خرید کالای ایرانی دانست و بر لزوم مقابله با واردات و قاچاق تاکید و اظهار کرد: سال گذشته طبق آمار، واردات ۲۴ درصد افزایش یافته است در حالی که باید برای حمایت از کالای داخلی این امر کنترل و کاهش یابد البته اقدامات مناسبی در امر مبارزه با قاچاق صورت گرفته و از ۲۴ میلیون دلار قاچاق به ۱۵ میلیون دلار کاهش اتفاق افتاده است که کاهش مستمر این امر قطعا اشتغالزایی را منجر خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر اصلاح تعرفه واردات، جدی گرفته شدن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید، تحقق یارانه تولید و اعتقاد داشتن به ظرفیت نیروی انسانی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه نماینده مردم ساوه و زرندیه بر لزوم کیفی‌سازی تولیدات جهت اقبال عمومی به خرید کالای ایرانی تاکید و تصریح کرد: امروز پول کشور ۶۰۰ درصد در مقابل دلار افت ارزش داشته است.

محمدرضا منصوری بیان کرد: امروز کارخانه دولتی موفق در کشور وجود ندارد و اغلب زیان‌ده هستند و ۱۰ ها برابر سرمایه خود بدهی بانکی دارند که باید این شرایط تحت کنترل درآید.

وی با اشاره به چالش‌های آبی موجود در کشور و همچنین تامین نشدن حقابه ساوه طی ۱۶ سال اخیر عنوان کرد: در طول بی توجهی های ۱۵ ساله اخیر، استان دیگری حقابه ساوه را برده است و ادامه این شرایط باعث می‌شود که طی ۲۰ سال آینده خشکی قطعی در ساوه و زرندیه داشته باشیم.

در ادامه نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۶ شرایط خوبی را پشت سرگذاشتیم اما سرعت حرکت دشمن بیشتر از سرعت حرکت ماست، گفت: نیازهای مردم نسبت به زحمات مدیران افزایش یافته است و باید در سال ۹۷ با وحدت و جدیت بیشتر حرکت کرد.

محمد حسینی بیان کرد: اگر از ظرفیت‌های قانونی و بهره‌وری نیروی انسانی و مدیریت استفاده نشود قطعا اهداف ۹۷ محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه کل اعتبارات نقد کشور در حوزه هزینه‌های جاری است و هزینه‌های عمرانی در قالب اسناد خزانه و اوراق مشارکت تزریق می‌شود، افزود: کل پول و مالیات وصولی برای پرداخت حقوق کارکنان دولت هزینه می‌شود و باید از بروکراسی موجود اداری پرهیز و راه را برای پیشرفت باز کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی تاکید کرد و گفت: استان مرکزی تاکنون در زمینه استفاده از تسهیلات این صندوق ۲۵اُمین استان است درصورتی که با توجه به خاص بودن استان در حوزه کشاورزی، آب و صنعت باید از این ظرفیت استفاده حداکثری داشته باشد و باید علت این عدم استفاده عارضه‌یابی شود.

وی با اشاره به زندگی تعداد بی‌شماری از اهالی استان مرکزی در خارج از کشور افزود: اگر این ظرفیت جذب شود قطعا کار بزرگی در استان رقم خواهد خورد همچنین در جهت جذب اعتبارات ۹۶ و تخصیص‌های باقی مانده باید تلاش و همت بیشتری داشت.

حسینی اضافه کرد: تسهیلات اشتغالزایی ۱٫۵ میلیارد دلار است که تاکنون یک‌سوم آن توزیع شده است و مابقی به بانک‌ابلاغ نشده است. در استان مرکزی حداقل جذب صورت گرفته است و باید در سال جاری جذب این تسهیلات را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، در این ادامه محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امید است در سال ۹۷ سرعت پیشرفت و کسب موفقیت بیشتر شود و با همدلی و انسجام استان ارتقا یابد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.