پیوستن ماهنامه تنویر به جرگه مطبوعات استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، این نشریه با مشی سیاسی و فرهنگی به صورت رنگی در اختیار علاقه مندان قرار گرفته و با تولد آن،تعداد ماهنامه های استان به ۱۲ مورد رسید.

نخستین شماره این ماهنامه در هشت صفحه و با قیمت پنج هزار ریال در پیشخوان روزنامه فروشی سراسر استان مرکزی توزیع شده است.

مدیر مسوول این ماهنامه در سرمقاله شماره نخست خود هدف از انتشار این ماهنامه را را تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به شهروندان در راستای توسعه همه جانبه استان و کمک به اشاعه فرهنگی و اطلاع رسانی در استان مرکزی عنوان کرده است.

در این سرمقاله آمده است: بیش از گذشته اهمیت رسانه ها اعم از دیداری و شنیداری بر همگان روشن است و هر رسانه مکتوب به عنوان ابزار اساسی و فوق العاده تاثیرگذار شناخته شده است.

سر مقاله می افزاید: در این میان مطبوعات به عنوان رکن چهارم نظام های مردم سالار مطرح بوده و در کشور ما نیز همواره به این مهم نگاه و توجه جدی شده و مطبوعات وسیله ابراز عقاید موافق و مخالف در همه زمینه ها است که سبب انتخاب راه ها و تحلیل های درست و منطقی از انبوه تحلیل ها می شود و از دیدگاه حقوق این رسانه کهن و گسترده گروهی ابزاری ارزشمند محسوب و سبب تضمین مستمر حقوق شهروندی در برابر حکومت می شود.

در سرمقاله آمده است: رسالت مطبوعات آگاهی بخشی به جامعه و تنویر افکار عمومی و پاسخگو کردن مسوولان در قبال مطالبات جامعه و نیازهای عمومی است.

مدیرمسوول این ماهنامه ابراز امیدواری کرده است: در راستای توسعه همه جانیه جامعه دست همه اندیشمندان و صاحب نظران در حوزه های مختلف و عموم شهروندان و مسوولان را برای بیان دیدگاه های خود به گرمی می فشارد.

اولویت های استاندار مرکزی از نگاه نمایندگان استان، فقر و فلاکت اقتصادی و مدیران ناکارآمد میراث دولت دهم در استان مرکزی، نظارت بر روند اشتغالزایی پایدار رسالت مهم مدیران و کشف ۶۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در اراک از دیگر عنوان های خبری اولین شماره ماهنامه تنویر استان مرکزی است.

۴۴ نشریه و پنج پایگاه خبری در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.