دری نجف آبادی: مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعی و موشکی مهمترین نقشه راه عظمت ایران است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعی و موشکی کشور مهم‌ترین نقشه راه عظمت ایران است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های امروز نماز جمعه اراک با بیان اینکه تقویت توانمندی های دفاعی و نظامی کشور براساس تجربیات تاریخی مان یک ضرورت انکارناپذیر است افزود: مرور تاریخ این کشور نشان می دهد که آنچه در دوران های گذشته به عنوان نقطه ضعف برای ایران مطرح بوده عدم برخورداری از آمادگی های دفاعی، نظامی و تجهیزاتی، مواجهه با معضلاتی همچون خیانت و حضور فرماندهان نالایق بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این معضلات از میان رفته است تصریح کرد: براساس این تجربیات، تقویت بنیه دفاعی و نظامی همواره باید مد نظر مسئولان قرار داشته باشد.

دری نجف آبادی با اشاره به سخنان و موضع گیری قاطع مقام معظم رهبری در خصوص عدم امکان برقراری هرگونه گفتمان در خصوص مسائل دفاعی کشور و مذاکره پذیر نبودن قدرت دفاعی ایران گفت: مذاکره ناپذیر بودن توان دفاعی و موشکی کشور مهم‌ترین نقشه راه عظمت ایران است.

وی هدف از توسعه تجهیزات نظامی کشور را افزایش توان ایستادگی در برابر متجاوزان عنوان کرد و با تاکید براینکه ایران به دنبال حمله به هیچ کشوری نیست گفت: تمامی ارکان نظام باید در کمال وحدت و اقتدار در راستای پاسداری از منافع ملت و کشور اقدام کنند.

دری نجف آبادی به تجربه ای که ملت و مسئولان ایران در جریان ۸ سال دفاع مقدس کسب کردند اشاره کرد و گفت: ملت ایران سختی های بسیار را در راه دفاع از سرزمین خود متحمل شده و دستاوردهای بزرگی در این مسیر کسب کرده اند که به هیچوجه قابل مذاکره نیستند.

وی با اشاره به ارتباط برخی کشورهای اسلامی همچون عربستان و بحرین با اسرائیل و توطئه هایی که در جریان این ارتباطات شکل می گیرد گفت: هم پیمان شدن این کشورها با رژیم صهیونیستی مایه آبروریزی و ننگ بزرگی برای آنهاست بویژه اینکه این توافقات ننگین در نهایت به کشتار مسلمانان می انجامد که مدتهاست شاهد آن هستیم.

دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به اربعین حسینی و راهپیمایی عظیمی که در آستانه اربعین شکل می گیرد اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه ۱۴۰۰ سال از نهضت سید و سالار شهیدان می گذرد اما این واقعه عظیم همچنان فراموش نشده و برپایی مراسم پرشور اربعین حسینی تاکیدی بر این مدعاست.

وی با بیان اینکه راه کربلا راه عزت و شرف و ایثار است اظهار کرد: این راهپیمایی بزرگ نماد وحدت امت اسلام و بیعتی مجدد با آرمان های اسلام است و شرکت کنندگان در آن با حضور خود اعلام می کنند که بر پیمانی که با سیدالشهدا(ع) بسته اند ایستاده اند و با شور و شعور در این حماسه بزرگ حضور پیدا می کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.