ایجاد اتاق فکر با محوریت اتاق بازرگانی؛ کلید توسعه استان مرکزی

نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت بر ایجاد اتاق فکر بخش خصوص با محوریت اتاق بازرگانی برای هماهنگی امور تولید و تجارت تاکید کردند و این تشکل را کلید توسعه و پیشرفت صنعتی و کشاورزی استان دانستند.

علی اکبر کریمی روز شنبه در نشست هم اندیشی با اعضاء هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک، افزود: دستگاه های مختلف ماموریت های متنوعی دارند که ایجاد اتاق فکر با هدف تقویت همگرایی و هم افزایی و ارتباط موثر در راستای اهداف توسعه ای در حوزه اقتصادی استان ضروریست.
وی ادامه داد: این اتاق فکر باید با محوریت بخش خصوصی و با بهره گیری از افراد صاحب نظر، اساتید دانشگاه، صنعتگران برای همکاری هرچه بیشتر بخش های مختلف در استان مرکزی ایجاد شود و بهره وری حداکثری ایده ها و برنامه ها در راستای پیشرفت استان باشد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تقسیم توان بخش خصوصی در بخش های مختلف به یکی از مشکلات این بخش تبدیل شده که یکپارچه سازی این حوزه در قالب یک تشکل نقش مهمی در افزایش تاثیرگذاری بخش خصوصی در جامعه به همراه دارد.
کریمی خصوصی سازی و سپردن فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی را از اهداف کلان دولت عنوان کرد و گفت: یکپارچه سازی فعالیت های بخش خصوصی به مرجعی تصمیم ساز و راهبر از جنس غیردولتی نیاز دارد.
نماینده دیگر مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: جایگاه اتاق بازرگانی استان مرکزی باید با توجه به ظرفیت های برتراستانی و حمایت مسئولان ارتقا یابد.
سیدمهدی مقدسی افزود: اتاق بازرگانی با بهره گیری واقعی از ظرفیت های بخش خصوصی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر در همه عرصه ها بیش از گذشته نقش آفرینی داشته باشد.
وی اظهار کرد:هیات های تجاری و اقتصادی مختلفی در یک سال و نیم گذشته به استان سفر کرده اند اما نتایج حاصله در فعالیت های اقتصادی استان نمود بالا نداشته و می طلبد راهبری این امور با ایجاد اتاق فکر قوی دنبال شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: از اتاق بازرگانی اراک به لحاظ داشتن ظرفیت ها برجسته انتظار است که از همکاری مسئولان استانی و نمایندگان مجلس بیشتر بهره مند شوند.
مقدسی افزود: اتاق بازرگانی اراک باید بکوشد سازوکار منطقی در حوزه اقتصادی فراهم کند تا نقش فعالان اقتصادی برای رفع بحران در برخی صنایع استان پررنگ تر شود.
وی اظهار کرد: تغییر رویکرد در اتاق بازرگانی و استفاده از ظرفیت سایر اتاق های بازرگانی کشور، موفقیت در حوزه های مختلف را افزایش می دهد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می کند هم افزایی بین اتاق های بازرگانی به منظور کشش صادراتی فراهم شود.
مقدسی، با تاکید بر رویکرد جدید در اتاق بازرگانی اراک افزود: این پارلمان مهم بخش خصوصی در عرصه اقتصادی با حفظ نقش محوری از موفقیت های سایر اتاق ها برای توسعه بخش صنعت استان استفاده کند.
اتاق بازرگانی اراک در سال ۱۳۰۹ به عنوان اتاق تجارت تشکیل شد و در سال ۱۳۷۵ با توجه به تبصره یک ماده چهار قانون تاسیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، فعالیت خود را از سر گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.