آصفری: راه‌حل سیاسی تنها گزینه برای حل بحران سوریه

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه اصلاحات سیاسی در سوریه تنها با گفت‌وگو میسر است، گفت: در صورت بی‌توجهی کشورهای مؤثر، آتش فتنه سوریه در آینده گریبان‌گیر منطقه هم خواهد شد.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری برگزاری نشست هفته آینده سوریه در تهران با عنوان “راه‌حل سیاسی، ثبات منطقه‌ای”، گفت: راه‌حل‌های سیاسی تنها گزینه برای حل بحران سوریه است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه برگزاری نشست سوریه در تهران با حضور کشورهای همسایه به نفع تمام منطقه است، افزود: در صورت بی‌توجهی کشورهای عامل بحران درسوریه به‌طور حتم آتش فتنه در سوریه در آینده گریبان‌گیر این کشورها هم خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اصلاحات سیاسی در سوریه تنها با گفت‌وگو و انتخابات میسر است، تصریح کرد: هیچ وقت دشمنان نمی‌توانند مقاومت سوریه با جنگ و بحران سازی از بین ببرند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری نشست ژنو ۲، افزود: ورود تهران در این نشست بسیار مؤثر است چون جمهوری اسلامی ایران راه‌حل بحران سوریه را در مذاکره و گفت‌وگو می‌داند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با تأکید بر اینکه باندهای تروریستی با حمایت کشورهای غربی و عربی به مردم سوریه حمله و برخی تأسیسات نظامی را تخریب کرده‌اند، یادآور شد: این گروه‌های تروریستی با ناامن کردن کشور و کشتن برخی مردم بی‌گناه زیرساخت‌های اقتصادی سوریه را با خطر نابودی مواجه کرده‌اند.

نشست بین المللی تهران در مورد سوریه قرار است در روز ۸ خردادماه برگزار شود ، که در این نشست تعداد زیادی از کشورها و سازمان های بین المللی حضور خواهند داشت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.