خواب نما یا بیش فعال! مساله خدمتگزاری نیست!

 

اول اینکه باید تقدیر و تشکر کرد از شورای شهر پیشین که انصافا به هیچ عنوان حاضر نشدند بعضی از مهمترین مشکلات شهر مثل معضل ۵۵ متری و پروژه های نیمه تمام شهری را ببینند و حتی صدای اعتراض مردم و بعضی رسانه ها را هم نشنیده گرفتند. این باید درسی برای شورای فعلی باشد که اگر مثل قبلی ها به قیمت بی اعتنایی یا بایکوت منتقدان، شهر را امن و امان جلوه دهند نهایتا این مردم هستند که به عدم کفایت ایشان رای خواهند داد حتی اگر یکی دو نفر فعال و خدمتگزار هم باشند برآیند شورا منفی ارزیابی می شود و این دامنگیر تمامی اعضا خواهد بود. باید این عزیزان فراموش نکنند که تمام گفتار و رفتار و کردار ایشان برای قضاوت آیندگان ثبت می شود و چه بخواهند و چه نخواهند حتی اگر برخی درگاه های اطلاع رسانی را نیز بتوانند ساکت کنند باید هم در محضر دادگاه عدل الهی و هم در پیشگاه افکار عمومی جامعه پاسخگوی کرده ها و نکرده های خود باشند.

دوم اینکه دم شهردار گرم!! واقعا شهردار توانمند و تاثیر گذاری داریم. طی دو هفته بعضی چاله چوله های شهر گرفته شد و رنگی به رخ شهر کشیده شد و هم فعالیت های عمرانی جناب شهردار با موج انفجاری شهر را متحول کرد. به شکلی که معابر پر تردد در شلوغ ترین ساعات روز بدلیل فعالیت های عمرانی جناب شهردار با ترافیک سنگین مواجه شد و یقینا شهروندان بعد دقایقی که وقتشان در ترافیک تلف می شود متوجه بیدار شدن دیرهنگام شهرداری از خواب زمستانی شده اند اما خب باید پذیرفت نمره عدم قبولی شهردار و شورای شهر سابق توسط مردم در انتخابات ثبت شده و تازه این سوال مطرح می شود که این شهردار توانمند خدمتگزار تا حالا کجا تشریف داشته اند؟ یا شاید همان بعضی ها خیال می کنند مردم بعد از انتصاب شهردار جدید پیش خودشان می گویند ببین مانع خدمات طرف شده اند! که البته زمستان می رود و رو سیاهی اش به ذغال می ماند.

سوم بدلیل اینکه گرایش سیاسی شورای شهر به یک طرف از سه طرف! متمایل تر است پس جنب و جوش بسیار زیادی در بین همین بعضی مدیران شهری براه افتاده که هر کدام خودی برای شورای شهر جدید نشان دهند تا شاید مدتی بیشتر میز مدیریتی خود را حفظ نمایند. کاری نداریم که طرف چند سال لذت اختیارات با عدم پاسخگویی را چشیده و ککش هم نمی گزد که خدماتی به مردم ارائه نداده و شاید حقوق مفت گرفته اما خب الان وقت ماهی گرفتن است. یکی در و دیوار را رنگ می زند و دیگری بتن ریزی نصفه بلا استفاده پروژه را در پیش گرفته و دیگری هم مدام پیامک های سیاسی مطابق با جناح پیروز را در گروه های تلگرامی دست به دست می کند و چند تایی هم درگیر جلسات شبانه شده اند که از قافله عقب نمانند. یک عده هم که… البته همین عزیزان یقینا بعد از انتصاب مجدد و راحت شدن خیالشان از استحکام پایه میز دوباره روال سابق را شروع می کنند.

چهارم اینکه این روزها به بعضی مدیران شهری و حتی کارشناسان که مراجعه می کنی می بینی مثل آفتاب پرست تغییر جناح سیاسی و نگرش مدیریت و بعضا حتی جهانبینی!!! داده اند. وقتی کار از ایشان مطالبه می کنی می گویند مگر نمی فهمی که دارد شهردار انتخاب می شود؟ ما باید بفهمیم نظر شورای شهر روی کیست. باید حواسمان به همه چیز باشد. اما خب اینکه حواسمان به کار مان باشد اولویت نیست. چه کسی جرات دارد از این مدیران عزیز کار مطالبه کند؟ اصلا مردم از خودشان می پرسند کدام عضو جدید شورا بدون دوربین و میکروفن و خدم و حشم به شهرداری و سازمان های تابعه سر زده و متوقف شدن محسوس خدمت رسانی و بالتبع نارضایتی مردمی را در این دستگاه خدمت رسان با پوست و گوشت و استخوان حس کرده است؟ البته انتخاب شهردار مهم است ولی خب کسی تا کنون صریح پاسخ نداده که چقدر مهم؟! و این تب انتخاب شهردار چه ابعادی در حوزه مدیریت شهری دارد؟

پنجم اینکه شهروندانی که رای به تغییر شورای شهر داده اند به جد توقع دارند ایرادات ساختاری از شهرداری و سازمان های تابعه رخت بر بندد. اینکه صرفا شهردار عوض شود و نهایتا یکی دو معاونش عوض شود و واقعا روال سابق در شهرداری حکمفرما باشد واقعا چه تغییر عمده ای محسوب خواهد شد؟! اعضای محترم شورا نباید فراموش کنند درست است که بخش عمده ای از نارضایتی به نگاه کلان و البته ناقص و اشتباه پیشینیان در حوزه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهردار بر می گردد اما واقعا بخشی غیر قابل انکار از مشکلات ناشی از نگرش غیر تخصصی و بعضا ناقص مجریان سیاست ها اعم از معاونین و مدیران شهرداری بوده و بدون شک اصلاح ساختار کارشناسی و مدیریتی شهرداری هم باید در دستور کار قرار گیرد تا خواسته بحق شهروندان که همانا خدمت رسانی بی منت و البته کارشناسانه و همراه با امانتداری و صداقت است محقق گردد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.