شادی مردم اراک از برگزاری انتخابات شکوهمند و پیروزی روحانی

هواداران و حامیان دکتر حسن روحانی منتخب دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در یکی از خیابان های اصلی شهر اراک به شادی پرداختند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، ابراز شادی هواداران و گروههای مختلف مردم اراک به صورت خود جوش و پس از اعلام رسمی پیروزی روحانی درشامگاه شنبه در این شهرستان آغاز شد.
نقاط مختلف کلانشهر اراک از جمله خیابان شهید شیرودی این شهر مملو از خودرو و جمعیت بود و هواداران به نشانه شادی با تکان دادن پارچه های به رنگ بنفش نماد رنگ انتخاباتی حسن روحانی و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران به شادی پرداختند.
رانندگان خودروهای عبوری در این خیابان با بوق زدن های ممتد و نصب پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران همراه با عابران پیاده حاضر، به شادی مشغول شدند.
ترافیک مسیر میدان راه آهن تا میدان ولیعصر اراک بسیار سنگین بود و هر لحظه بر تعداد خودروها افزوده می شود.
ازدحام جمعیت به ویژه حضور گسترده موتورسواران در این خیابان سبب بروز ترافیک سنگین و اتسداد مسیر منتهی به مرکز شهر شده است.
هواداران دکتر حسن روحانی با شعارهایی از جمله ‘ روحانی جونمه، رئیس جمهورمه’ و ‘ سلام بر روحانی ، درود بر هاشمی’ مراتب شادی و شعف خود را ابراز کردند.
هوداران از نخستین ساعات شامگاه شنبه در خیابان شهید شیرودی حضور یافته اند و در مقابل ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان مرکزی تجمع آرام و جشن پیروزی برپا کرده اند.
میزان مشارکت واجدان شرایط رای استان مرکزی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا ۷۸ و ۷۴ صدم درصد بود.
یک میلیون و ۵۳ هزار و ۹۵۶ نفر واجد شرایط اخذ رای در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۷۸۸ هزار و ۱۳۰ نفر در این دوره از انتخابات رای خود را به صندوق ها انداختند.
یکهزار و ۷۰ شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری و یکهزار و ۴۲۰ شعبه برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی دایر بود.
پنج هزار و ۵۲۸ داوطلب شامل یکهزار و ۲۰۴ نامزد در ۳۳ منطقه شهری و پنج هزار و ۱۷۱ نامزد در ۸۶۳ روستای واجد تشکیل شورا با هم رقابت کردند.
دست اندرکاران انتخاباتی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان ۲۵هزار نفر بودند.
دکتر حسن روحانی با بیش از ۲۳ میلیون رای و کسب ۵۷ درصد آرا به عنوان رئیس جمهورمنتخب مردم ایران معرفی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.