از سرگیری یک پروژه عمرانی در شهر اراک پس از هشت سال توقف

به گزارش مرکزی دیلی، ˈ سعید بیاتیان ˈ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این پروژه یکی از مهمترین طرحهای اقتصادی در هسته مرکزی شهر اراک محسوب می شود که به دلیل کم کاری و عدم تعهد پیمانکار سابق حدود هشت سال متوقف بود.

وی ادامه داد: از زمان انعقاد قرارداد شهرداری ( سال ۱۳۸۶) با پیمانکار اسبق این پروژه ، تا سال ۹۳ تنها گوبرداری غیر اصولی و بدون پشتوانه مهندسی انجام شده بود ولی با ورود شهرداری و سازمان عمران کار اصولی در آن آغاز شد.

او گفت: هم اینک این پروژه در مرحله اسکلت فلزی حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال به مرحله سفت کاری می رسد.

مدیر عامل سازمان عمران کلانشهر اراک بیان کرد: برای عملیات اجرایی این پروژه در سال جاری ۱۰۰ میلیارد ریال از محل افزایش درآمد شهرداری اراک معین و به تصویب شورای اسلامی این کلانشهر رسیده است.

وی اضافه کرد: با تامین به موقع اعتبا،ر پیش بینی می شود پروژه آفتاب کلانشهر اراک در مدت ۲۴ ماه به بهره برداری برسد.

او اظهار کرد: برای تسهیل در عملیات اجرایی این طرح و شتاب در سرعت احداث سازه های غول پیکر فلزی از جرثقیل هوایی استفاده شده است.

بیاتیان ادامه داد: این پروژه با ۲۵ هزار متر مربع زیربنا در چهار طبقه منفی پارکینگ و چهار طبقه مثبت تجاری در حال ساخت است که پارکینگ طبقاتی آن ظرفیت ۴۵۰ خودروی سواری را خواهد داشت.

وی افزود: حدود هفت هزار متر مربع فضای تجاری مفید در این پروژه تعریف شده که نیاز شهروندان را در هسته مرکزی کلانشهر اراک تامین خواهد کرد.

پروژه آفتاب در محل سابق شهرداری اراک در میدان مرکزی این شهر- میدان شهدا- در حال ساحت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.