آیا مسئولین بهداشتی استان برای آمار نگران کننده دخانیات در استان چاره ای اندیشیده اند؟

به گزارش مرکزی دیلی ، دکتر ‘بابک عشرتی’ روز چهارشنبه در آستانه هفته بدون دخانیات (۴ تا ۱۰ خردادماه) در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به طور میانگین ۱۳ ردصد از جمعیت بالای ۱۵ سال استان مرکزی سیگار می کشند.

وی، متوسط شیوع مصرف مواد دخانی در کشوررا ۱۱ را درصد ذکر و اضافه کرد: مصرف مواد دخانی دراستان مرکزی دامنه وسیعی از قلیان تا انواع سیگار را در بر می گیرد و در مردان شیوع آن تا ۲۵ درصد نیز می رسد.

عشرتی یاداور شد: درحال حاضر در هر شهرستان استان یک کلینیک ترک دخانیات وجود دارد اما با توجه به شیوع بالای مصرف مواد دخانی پاسخگو نیست.

وی اظهار کرد: مراکز ترک دخانیات به دلیل کاهش اعتبارات با مشکلات کمبود لوازم ترک سیگار از جمله برچسب های نیکوتین مواجه اند.

وی عنوان کرد: شیوع سرطان های معده و مثانه در استان مرکزی بالاتر از کشور است که این مهم ارتباط معنادار مصرف سیگار و مخاطرات بهداشتی آن در حوزه سرطان را نشان می دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: اطلاع رسانی به جامعه به ویژه نسل جوان در خصوص خطرات جدی سیگار در این استان ضروری است که باید با کمک نهادهای تربیتی، آموزشی و رسانه ها برنامه ریزی و محقق شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.