دری نجف آبادی: بانک‌ها ودستگاه‌های خدمات‌رسان باواحدهای صنعتی بدهکار همکاری کنند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حل مشکلات صنایع استان مرکزی و رونق مجدد و فعال شدن این صنایع، مستلزم همکاری و مساعدت بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک اظهار داشت: برای آن که قول دولت مبنی بر تحقق رشد افتصادی بالای پنج درصد محقق شود همه باید همکاری داشته باشیم و در کنار یکدیگر حرکت کنیم.

وی افزود: در شرایط فعلی که بسیاری از واحدهای صنعتی در استان با مشکل نقدینگی دست و پنج نرم می کنند مساعدت بانک ها به صنایع در راستای اعطای تسهیلات نقش مهمی در رفع مشکلات این واحدها خواهد داشت.

دری نجف آبادی گفت: تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در استان و همچنین بازدید از واحدهای صنعتی مشکل دار و نیمه فعال از اقدامات خوبی است که در استان مرکزی در حال انجام بوده و باید هر چه زودتر صنایع نیمه فعال و غیرفعال استان از روند فعلی خارج شوند.

امام جمعه اراک بیان داشت: دستگاه های خدمات رسان برق، آب و گاز نیز که از واحدهای صنعتی استان مطالبه دارند باید نهایت همکاری را با این واحدها تا زمان رفع مشکل آنها داشته باشند چرا که قطع این خدمات، صنایع استان را با مشکل مضاعف روبرو کرده و وضعیت را بدتر می کند.

وی خاطرنشان ساخت: افزایش و رشد صادرات در سال جاری روند خوبی است که البته این روند باید ادامه پیدا کند تا تولید داخلی رونق یابد.

دری نجف آبادی افزود: اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید تولید داخلی شکوفا شود و این مساله مستلزم بهره گیری از توان داخلی کشور در راستای تقویت و ارتقای کیفیت تولید است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر ضرورت مبارزه جدی با قاچاق کالا در کشور تاکید کرد و حذف قاچاق را از مهمترین مولفه ها در تحقق اقتصاد پویا و مقاومتی عنوان کرد.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تاکید دارند و آن را یک قرارگاه فرهنگی دانسته اند بنابراین تمام آحاد جامعه و دستگاه ها باید در گسترش بیش از پیش این آئین اهتمام داشته باشند و هم ما باید وظیفه خود را در ترویج این آئین مقدس به انجام برسانیم.

دری نجف‌آبادی در سخنان خود همچنین به فرا رسیدن دهه کرامت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امید داریم امسال برنامه های دهه کرامت در استان مرکزی با شکوه تر از قبل برگزار شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.