مهدی حقیقی: برخورد ریشه ای لازمه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: باید برای رفع آسیب های فرهنگی و اجتماعی به صورت ریشه ای برخورد کرد و با عوامل به وجود آمدن آن مقابله کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، مهدی حقیقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی امروز(۲۲تیر) در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دلیجان گفت: همه دستگاه ها باید برای رفع ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی دست به دست هم دهند و حلقه مفقوده آن را بیابند.

وی افزود: گفتمان‌سازی ما در حوزه فرهنگ بر اساس نظر مقام معظم رهبری است که مراد معظم‌له از فرهنگ، حرکت کردن در راستای اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام و انقلاب است.

حقیقی ادامه داد: سوالات ۲۸ گانه مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی دینی در ابعاد گوناگون و در زمینه های فکر و اندیشه، خلقیات فردی و اجتماعی، زندگی شهری، الگوی رفتاری، خانواده کسب و کار، لباس و آرایش و الگوی مصرف است که باید در کم زمان برترین و شاخص ترین مسائل در اولویت بررسی قرار می گیرد.

این مقام مسئول گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که کشور ما امروزه با آن درگیر است مسئله آسیب های فرهنگی و اجتماعی به شمار می آید که باید برای رفع این موضوع به صورت ریشه ای برخورد کرد و با عوامل به وجود آمدن آن مقابله کرد.

در ادامه این دیدار سرهنگ علی هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان نیز گفت: تعامل دوسویه و همسو و سازنده یک فرصت برای حل بسیاری از مشکلات موجود در جامعه است.

وی افزود: همانگونه که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی تجربه ثابت کرده مشارکت عمومی برکات و ثمرات فراوان داشته است؛ مردم و مسئولان باید با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای معدود افراد فرصت طلب ناامن کنند.

سرهنگ هاشمی اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلات جدید در بزهکاری مسائل اطلاعات و فناوری در جرایم سایبری است و با توجه به اینکه جرایم سایبری مردم را تهدید می کند یکی از اقدامات پلیس جلوگیری از بزهکاری های سایبری است.

معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی در این دیدار مدیر کل را همراهی کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.