برگزاری آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان مرکزی

آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان مرکزی با حضور صنعتگران و مسئولان استانی و کشوری و تجلیل از ۴۴ واحد نمونه صنعتی استان برگزار شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، مهدی شهری، رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت استان مرکزی دوشنبه شب در آئین گرامیداشت روز صنعت و معدن استان مرکزی در اراک، گفت: صنعت گران در استان مرکزی باید خانه صنعت و معدن را از خود بدانند و در راستای اعتلای این تشکل بکوشند.

وی افزود: باید با تاسی از برنامه های کلی و سیاست های نظام و همچنین دولت و الگوگرفتن از این برنامه ریزی ها اقدام و عمل را سرلوحه کار خود قرار دهیم و با نگاه هم گرایانه این مسیر را پیش ببریم.

شهری خاطرنشان کرد: تقاضا داریم واحدهای صنعتی مشکل دار استان بیشتر مورد توجه قرار گیرند تا بتوانیم در این شرایط رونق اقتصادی را ایجاد کنیم و به اهداف برنامه ریزی شده برای سال ۹۵ برسیم.

مشکلات دو دهه گذشته تاکنون، باعث رکود امروز صنایع شده است

محمدرضا جعفری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان مرکزی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز صنعت و معدن گفت: روز صنعت و معدن فرصتی است که مسئولان واحدهای صنعتی مشکلات خود را با مسئولان استان در میان بگذارند تا برای این مسائل چاره اندیشی شود.

وی افزود: در آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان مرکزی مسئله ای که بیان شده و مورد توجه قرار گرفت این بود که ما به عنوان مدیران عامل شرکت های صنعتی می خواهیم بدانیم شرایط فعلی را چطور باید پشت سر بگذاریم و از این شرایط رکودی خارج شویم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان مرکزی بیان داشت: در سال ۹۴ سیستم بانکی ۱۵۰هزار میلیارد تومان به مردم سود پرداخت کرده که معادل کل سهم سالانه صنعت است و با این کار تیشه به ریشه صنعت زده و به نوعی بیکاری را ترویج داده است.

جعفری خاطرنشان کرد: از سال ۷۲ تاکنون همواره صنعت در کشور ما با سخت ترین مشکلات روبرو بوده و به همین سبب است که امروز با شرایط رکودی در واحدهای صنعتی روبرو شده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان مرکزی افزود: ما امروز با خیل واحدهایی در استان مرکزی روبرو هستیم که خروجی تولیدی و ورودی مالی ندارند و غیرفعال هستند بنابراین سرمایه گذاری ما باید بر مبنای مزیت ها  به ویژه برنامه های بلندمدت باشد.

بانک ها با صنایع استان همکاری کنند

سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس نیز در این مراسم گفت: تلاش خواهیم کرد در کمیسیون صنعت و معدن و کمیسیون اقتصاد و فراکسیون های مرتبط دغدغه های صنعت گران استان را دنبال کنیم.

وی افزود: صنعت گران انتظار دارند که نظرات و دیدگاه هایشان در مجلس مطرح شود که مجمع نمایندگان استان نیز در پی آن هستند که این مطالبات را پیگیری کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وقتی که دغدغه ای مطرح می شود باید به آن بها داده شده و به صورتی عمل شود که سال آینده در روز صنعت و معدن باری از مشکلات فعلی صنایع استان برداشته شده باشد.

مقدسی افزود: در برنامه ششم قصد داریم نظرات صنعت گران استان را لحاظ کنیم که در این راستا اتاق فکر صنعت استان مرکزی شکل گرفته که در مجلس نظرات و دیدگاه و دغدغه های صنعت گران را مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم شبکه بانکی بهانه ای برای همکاری نکردن با صنایع نداشته باشد و باید در مسیر عبور از بحران صنایع نسبت به واحدهای صنعتی مساعدت داشته باشند.

مقدسی تاکید کرد: بانک ها مصوبه دولت را در راستای کاهش نرخ سود به اقدام و عمل دربیاورند و سلسه اقدامات کاهش نرخ تسهیلات نیز محقق شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تصریح کرد: مرحله بعدی کاهش هزینه های واحدهای تولیدی و مبارزه با مواردی از جمله قاچاق کالا است که صنعت و تولید را با مشکلات عدیده مواجه می کند و ما نیز در مجلس وظیفه نظارتی در این حوزه را پیگیری می کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.