اظهارات مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در آیین افتتاحیه دوره «میثاق طلبگی»

مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی خطاب به طلاب جدیدالورد گفت: اینجا با مدرسه تفاوت‌هایی دارد، نباید فکر کنید درسی را بگذرانید، نمره‌ای بگیرید و بروید، اینجا باید هرآنچه را می‌توانید و می‌خواهید به کار گیرد تا مدارج عالی انسانی، علمی و اخلاقی را طی کنید.
به‌ گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی، امروز، ۲۱ تیرماه در آیین افتتاحیه دوره «میثاق طلبگی» حوزه علمیه استان مرکزی، که با حضور ۲۴۰ نفر از داوطلبان تحصیل در حوزه علمیه در مدرسه المهدی(عج) اراک برگزار شد گفت: برای آشنایی با فعالیت حوزه‌های علمیه باید خدمات این مجموعه در سال‌های گذشته را یادآور شد.
وی تصریح کرد: خداوند متعال از زمان خلقت عالم ۱۲۴هزار پیامبر را برای هدایت بندگان فرستاد تا رستگاران سره را از ناسره تشخیص دهند، از بین پیامبران افضل‌ترین آنها حضرت محمد(ص) و جانشینان ایشان هستند.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور اضافه کرد: دشمنان از صدر اسلام تاکنون درصدد ضربه زدن به اسلام ناب محمدی بودند و هستند، از تمام ظرفیت‌ خود برای نابودی اسلام استفاده کردند، امروز نیز دشمن شمشیر خود را از رو بسته و قصد دارد نظام جمهوری اسلامی را به خطر اندازد، نوجوانان و جوانان این مرز و بوم باید ایمان و اعتقادات خود را تقویت کنند تا برای لحظه‌ای اسیر دشمن نشوند.
وی با استناد به فرمایش رهبری؛«وضعت کنونی انقلاب ما همچون جنگ احزاب است»، بیان کرد: فرمایش معظم‌له دارای پیام بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد، همه دشمنان مانند جنگ احزاب دست در دست یکدیگر گذارده و به دنبال فراهم کردن زمینه نابودی اسلام هستند اما خوشبختانه با درایت پیشوای مقتدر و دانا و مردمی فداکار و شجاع با ناکامی مواجه می‌شوند.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور یکی از توطئه‌های دشمن را تروریست دانستن ایران خواند و اظهار کرد: ایران خود قربانی تروریست است و وجود ۱۷ هزار شهید ترور آنهم از بهترین نیروهای انقلابی گواهی براین ادعاست.
این مقام مسئول خطاب به پذیرفته شدگان جدیدالورود حوزه علمیه گفت: اینجا با مدرسه تفاوت‌هایی دارد، نباید فکر کنید مانند مدرسه تعدادی درس را بگذرانید و نمره‌ای بگیرید و بروید، اینجا باید هرآنچه را می‌توانید و می‌خواهید به کار گیرد تا مدارج عالی انسانی، علمی و اخلاقی را طی کنید.
وی با تأکید براین مطلب که در عالم وجود راهی بهتر از طلبگی نیست، ابراز کرد: طلبه‌های جوان باید بدانند قدم در راهی گذاشته‌اند که مکتب حسینی را تداوم خواهد بخشید نباید در گسترش موازین اسلامی و قرآنی کوتاهی کنند.
حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد: طلاب نوجوان بدانند این راه، راه کسب علم است اما این کسب علم مقدمه‌ای برای عمل به موازین علمی و دینی و عمل نیز مقدمه‌ای برای نشر موازین الهی است؛ لذا نباید از کسب درست علم غافل شوند این راه رستگاری را به دنبال خواهد داشت.
مدیرحوزه‌های علمیه استان مرکزی در پایان افزود: شما طلاب جدیدالورود باید خود را در این مرحله که با نام میثاق طلبگی نامگذاری شده است محک بزنید، آیا علاقه‌ای برای ادامه تحصیل دارید یا خیر؟ در مقابل، ما نیز شما را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و در پایان این طرح نتایج نهایی پذیرفته شدگان را اعلام خواهیم کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.