تاکید استاندار مرکزی بر انجام فعالیت های مطالعاتی درخصوص ازدواج جوانان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از سایت رسمی استانداری مرکزی،محمدحسین مقیمی با بیان اینکه عدم ازدواج جوانان تنها به مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال معطوف نمی شود، اظهار داشت: برای رفع  مشکلات پیش روی ازدواج جوانان و همچنین مسائلی که منجر به طلاق می شود باید در دانشگاه و حوزه های علمیه کارهای مطالعاتی خاص صورت بگیرد و به صورت دقیق و واقعی ارائه شود.

وی ادامه داد: تفاوت فرهنگی ایجاد شده میان نسل جدید و قدیم، وجود روحیات متفاوت در میان آنها و عدم آگاهی از خواسته های جوانان برای ازدواج، از دیگر عواملی است که مانع از ازدواج جوانان و یا بروز طلاق می گردد.

مقیمی تاکید کرد: سامان معضل طلاق کاری فرابخشی و بزرگ است که باید با همکاری هدفمند همه بخشهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در استان پیگیری شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید فرهنگ ازدواج آسان در جامعه نهادیه شود، خاطر نشان کرد:  اگر شعار می دهیم که ازدواج جوانان را آسان بگیریم باید در عمل هم اینگونه باشیم و آنها را در امر ازدواج کمک کنیم.

مقیمی ادامه داد: حدود ۴۷ درصد دختران و پسران در استان مرکزی مجرد هستند که این رقم ۴۶ درصد آقایان و ۴۸ درصد دختران را در استان مرکزی شامل می شود.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: همچنین در استان مرکزی از هر چهار و سه دهم ازدواج یک مورد آن به طلاق ختم می شود درحالی که این رقم در کشور از هر پنج مورد یک طلاق است.

وی همچنین بر مهارت آموزی جوانان تاکید کرد و گفت: جوانان باید به مهارت آموزی در رشته های مختلف بپردازند و روش استاد شاگردی با توجه به روش های فعلی احیا شود و مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد ششمین جشنواره و نمایشگاه ˈ پیوند آسمانیˈ از چهارم تا ۱۰ مهر ماه سالجاری با هدف الگوسازی ازدواج جوانان از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) برگزار شود که موج آفرینی برای همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جوانان و والدین، هم افزایی دستگاه های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان و معرفی مراکز، مؤسسه ها و دستگاه های فعال در امر تولیدات فرهنگی ازدواج جوانان از جمله اهداف این جشنواره است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.