اراکی‌ها همچنان در هوای آلوده نفس می‌کشند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی وضعیت هوای شهر اراک را در شرایط خیلی ناسالم اعلام کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: امروز نیز همچون روزهای گذشته وضعیت هوای شهر اراک در شرایط ناسالم قرار دارد که از شهروندان به ویژه سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و افراد دارای نقص سیستم ایمنی انتظار داریم برای حفظ سلامت خود از تردد در فضاهای باز تا حد امکان خودداری کنند.

وی تصریح کرد: میزان ذرات معلق در هوای اراک طی ۲۴ ساعت گذشته۱۸۸ میکروگرم بر متر مکعب و در ساعت اولیه صبح امروز ۲۲۵ میکروگرم بر متر مکعب گزارش شد که شش برابر بیشتر از حد انتظار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی استاندارد زیست محیطی سنجش ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون در هوا را ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب اعلام و خاطر نشان کرد: پرهیز از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل برای گروه‌های حساس، پرهیز از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل، خودداری از انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز از جمله مواردی است که شهروندان باید برای حفظ سلامت خود مد نظر قرار دهند.

ابراهیمی گفت: آلودگی هوا ناشی از وجود ذرات گرد و غبار در هواست و از شهروندان درخواست داریم با توجه به این وضعیت تا حد امکان از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکرده و برای رفت و آمد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.