تاکید بر ضرورت نظارت بر تردد اتباع خارجی از سوی مسئولان متولی

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزیبر لزوم نظارت و کنترل تردد اتباع خارجی تاکید کرد و گفت: دستگاه های مسئول در این حوزه باید تکالیفشان را با جدیت دنبال کنند تا آمار مهاجر غیرمجاز در استان کاهش یابد.

به گزارش اخبار روزاه استان مرکزی و بر اساس اعلام روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، عباس قاسمی در نشست بررسی وضعیت اتباع خارجی در اراک افزود: جاذبه زدایی و تزلزل در احساس امنیت برای اتباع بیگانه غیرمجاز باعث می شود این قشر برای دریافت مجوز اقدام کنند.
وی گفت:دربرخی از مشاغل سخت به حضور کارگران تبعه افغان نیاز است اما به کارگیری آنان باید با احراز هویت همراه باشد تا ضمن خارج شدن از فضای گمنامی، درصورت ارتکاب هرگونه جرم و جنایت به راحتی شناسایی شوند.
قاسمی افزود: با تحقیق و واکاوی چالش ها و فرصت ها در حوزه اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز، راهکارهای کاربردی ارائه شده و از تهدیدات به عنوان یک فرصت استفاده می شود.
وی بیان کرد: بنگاه های معاملات ملکی باید از واگذاری منازل مسکونی به اتباع خارجی فاقد مدرک و مجوز خودداری کنند و موارد مراجعه غیرمجاز را به مراجع ذیربط گزارش دهند.
وی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه نیز در خصوص اجرای صیغه عقد اتباع خارجی نسبت به هویت آنان حساسیت بیشتری داشته باشند تا آسیب های این حوزه نیز قابل مهار باشد.
قاسمی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان از هیچ تلاشی در خصوص پیشگیری و پیگیری آسیب های اجتماعی دریغ ندارد و معاونت امور اجتماعی دادگستری کل استان مرکزی در حوزه پیشگیری و پیگیری در هرجایی که لازم باشد قطعا حضور می یابد.
معاون اداره کل اتباع خارجی استان مرکزی نیز گفت: در حوزه اتباع خارجی باید پس از شناسایی مسائل و مشکلات و تحلیل و بررسی آنها، راه حل های مناسب و کاربردی ارائه شود.
مسعود آذری، ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه را از مشکلات فراروی اداره کل امور اتباع خارجی استان مرکزی خواند و افزود: هویت این اتباع غیرمجاز پس از دستگیری با انجام انگشت نگاری مشخص می شود و اقدامات بعدی برای خروج آنان از استان صورت می گیرد.
وی گفت:با پررنگ تر شدن فعالیت گشت اشتغال متشکل از نمایندگان فرمانداری، نیروی انتظامی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، امید است از به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز کاسته شود.
آذری گفت:اگر برای چینش حضور اتباع خارجی در استان توسط دستگاه های ذیصلاح تصمیم گیری شود مشکلات در شهرستان های ممنوعه کمتر می شودو این روند می تواند در کاهش جرائم نیز موثر باشد.
معاون اداره کل اتباع خارجی استان مرکزی افزود: خروج اتباع خارجی از کشور و مهاجرت حجم عظیمی از آنان به سمت اروپا از دیگر آسیب ها است، زیرا ما برای تربیت نیروی اتباع خارجی از لحاظ آموزش، بهداشت و درمان و حقوق شهروندی وقت و سرمایه صرف می کنیم اما موقع بهره برداری از آنان به عنوان یک نیروهایی کارآمد، به اروپا مهاجرت می کنند و افراد سالخورده، بیمار و غیرفعال باقی می مانند.
آذری بر بررسی مشکلات اتباع خارجی حاکمیت نگاه فرهنگی را ضروری دانست و گفت: در حوزه فرهنگ سازی باید به گونه ای سازماندهی شود که هر تبعه خارجی به عنوان یک سفیر اسلامی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت شود.
وی بیان کرد: ازدواج مردان تبعه خارج بدون مجوز با زنان ایرانی از دیگر مشکلات فرارو است که باید با اطلاع رسانی به عموم مردم از میزان فراوانی این قبیل مشکلات و تبعات بعدی آن در جامعه جلوگیری شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.