برگزاری جلسه تخصصی اساتید حوزه ازدواج با موضوع توانمندسازی مهارت های سواد رسانه ای

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا، پیمان عین القضاتی در جلسه تخصصی اساتید حوزه ازدواج با موضوع توانمندسازی مهارت های سواد رسانه ای افزود: سواد رسانه ای مخاطب را در برابر رسانه تقویت کرده و به وی می آموزد که منتقدانه پیام های رسانه ای را دریافت و سپس بررسی و بعد از آن بپذیرد.
وی با اشاره به ساخت برنامه های ماهواره ای در راستای سوق دادن جوانان به سمت عدم ازدواج، ابراز داشت: سواد رسانه ای باعث می شود مخاطب از حالت منفعل خارج شده و در برابر هر پیامی که از هر رسانه ای منتشر می شود تسلیم نشود.
این استاد دانشگاه ادامه داد: موجی که امروزه از سوی رسانه های غرب به سمت جوانان ارجاع داده می شود داشتن ارتباط های غیرمتعارفانه قبل از ازدواج و خیانت بعد از ازدواج است.
عین القضاتی اظهار داشت: با توجه به مسطح شدن جهان امروز سواد رسانه ای می تواند در فضای عمومی جامعه به توانمندسازی افراد در تمامی ابعاد به ویژه ارتقای مهارت های زندگی و تمایل به سمت ازدواج های سالم تاثیرگذار باشد.
وی پیرامون علل عدم تمایل ازدواج دختران بیان کرد: طبق تحقیقاتی که در جامعه دانشجویی دختران صورت گرفته است، معاشرت های قبل از ازدواج، دسترسی به امکانات و رفاهیات توسط والدین و مرفه شدن موقعیت اجتماعی بعد از ازدواج از جمله عوامل عدم تمایل ازدواج دختران است.
این مشاور حوزه ازدواج با بیان اینکه دختران مدیریت پوشش و بدن را از دیگر عوامل عدم تمایل به ازدواج مطرح کرده اند، اضافه کرد: مدرن گرایی و داشتن ملاک های سخت گیرانه و یا عدم ملاک برای انتخب همسر از دیگر این عوامل بشمار می رود.
عین القضاتی گرایش به فرهنگ مصرفی، داشتن همسری آرمانی و مدرن، نابرابری در پرورش فرزند و مسئولیت پذیری بیشتر مادران در برابر تربیت فرزندان و عدم فراهم شدن زمینه ادامه تحصیل برای دختران را از دیگر علل عدم تمایل به ازدواج این قشر از جامعه عنوان کرد.
وی گفت: ملاک های غیرواقعی و دست نیافتنی و تاثیر شبکه های اجتماعی در ترویج عدم ازدواج، همچنین تمایل به ازدواج با افرادی از طبقه بالاتر از دیگر علل مطرح شده توسط دانشجویان دختر برای عدم تمایل به ازدواج آنها است.
این مشاور حوزه ازدواج ادامه داد: در جامعه امروزی اگر رسانه ها به سواد رسانه ای و کارکردهای آن توجه کنند می توانند در این زمینه و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج نیز در بین جوانان تاثیرگذار باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.