۲۷ کانون مسجد در استان مرکزی مجری طرح تفسیر کوتاه قرآن کریم

طرح تفسیر کوتاه قران کریم طبق سال های گذشته با هدف ارائه مفاهیم و نکات تفسیری جزء ۴ قران با استفاده از وسایل کمک آموزشی در رمضان ۹۵ در مساجد استان برگزار می شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، این طرح با محوریت جزء چهارم قرآن کریم و متشکل از ۲۷ کلاس در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار می شود.

این طرح جزو طرح های شاخص اوقات فراغت بوده و از کانون های مجری این طرح علاوه بر اعتبار اوقات فراغت از ۵۰۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال بصورت سرانه و واریز در حساب کانون مجری حمایت خواهد شد.

پایان اجرای طرح تا روز سه شنبه(۱۵ تیر) سال جاری است و طرح تفسیر کوتاه شامل ۳۰ درس از آیات جزء چهارم قرآن کریم است که در هر کانون بصورت ۳۰ جلسه ۳۰ دقیقه ای برگزار می شود.

به منظور برگزاری طرح، کتاب تفسیر کوتاه و مسابقه قرآنی بر پایه جزء چهارم قرآن توسط ستاد عالی آماده سازی شده که پس از دریافت فرم شماره یک(مشخصات فردی شرکت کنندگان)، کتاب فوق توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به آدرس کانون های مجری ارسال خواهد شد.

کتاب ارسالی به کانون های مجری در قالب ۳۰ درس(شامل نکات مهم آیات، معنی لغات، ترجمه و تفسیر آیات و آزمون جداگانه از هر درس)، خلاصه نکات درس های اول تا چهاردهم و شانزدهم تا بیست و هشتم است.

کانون های مجری موظفند اسامی ۱ نفر از منتخبین کانونی طرح را به منظور برگزاری آزمون سراسری استانی که روز جمعه(۲۵تیر) برگزار می شود به دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان معرفی کنند؛ این آزمون شامل ۲۰ سوال چهارگزینه ای به صورت همزمان از سایت اعلامی توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در بین نفرات منتخب مرحله کانونی برگزار خواهد شد.

کانون های علاقمند به برگزاری این کلاس ها می توانند جهت دریافت آئین نامه، کتابچه آموزشی جزء چهارم و فرم های شماره یک به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها و نیز دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد استان مراجعه کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.