دری نجف آبادی: اسلام با خشونت، انفجار و ترور مخالف است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه تروریست، انفجار و خشونت رفتارهایی برخلاف دین مبین اسلام هستند، گفت: رفتار تروریست ها به نام اسلام به ضرر دین اسلام و مسلمانان است؛ چرا که اسلام با رفتارهای خشونت آمیز، انفجار و ترور مخالف است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه کلانشهر عصر امروز در مراسم تفسیر سوره مائده در جمع روزه داران در مسجد سیدهای اراک بیان کرد: تروریست، انفجار و خشونت رفتارهایی برخلاف دین مبین اسلام هستند.

رفتار تروریست ها به نام اسلام به ضرر مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: رفتار تروریست ها به نام اسلام به ضرر دین اسلام و مسلمانان است؛ چرا که اسلام با رفتارهای خشونت آمیز، انفجار و ترور مخالف است.

افزود: تروریست، انفجار و خشونت رفتارهایی برخلاف دین مبین اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه در کشور چین حدود ۷۰۰ سال پیش که اسلام از سوی ایرانیان وارد شده در کتاب هایشان برای آموزش فرزندانشان به دست نماز گرفتن به جای کلمه وضو اشاره شده است، ابراز کرد: امروز متاسفانه آنها با مسلمانان به دلیل رفتارهای تروریست ها به نام اسلام خوب نیستند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: تروریست ها اگر می خواهند با ظلم مقابله کنند باید به سرزمین های اشغالی قدس و فلسطین بروند و در آنجا با ظلم مبارزه کنند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در کشورهای اروپایی هر جا مسلمانی را می بینند به دلیل وجود تروریست ها نگران هستند که مبادا کمربند انفجاری با خود به همراه داشته باشد.

عربستان با حمله به یمن مسلمانان آن کشور را از بین برد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه این رفتارها و کارها اسلامی نیست، گفت: اسلام هرگز اجازه چنین رفتارهایی را نمی دهد و این کارها هیچ توجیهی ندارد و در واقع رفتار تروریست ها ظلم به اسلام، مسلمانان و پیامبر(ص) است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه عربستان با حمله به یمن مسلمانان آن کشور را از بین برد، افزود: هنوز هم آمریکا به دلیل استفاده از نفت عربستان، از این کشور به عنوان بهترین دوستش در خاورمیانه یاد می کند.

اهمیت ماه مبارک رمضان برای انسان ها

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت ماه مبارک رمضان، گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خالص کردن نیت های بشر است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ارزش اعمال انسان ها به نیتشان است و اگر نیت آلوده باشد آن عمل نیز هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت؛ چرا که انسان ها در نزد پرودگار به وسیله اعمال و نیاتشان سنجیده می شوند.

وی در رابطه با نیت برای روزه گرفتن، ابراز کرد: معنای واقعی روزه امساک یعنی خودداری از چیزهایی که خداوند نهی کرده است، تلقی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه روزه یک کار سلبی است، گفت: برای ماه مبارک رمضان نیازی نیست که فرد هر روز نیت گرفتن روزه را نماید بلکه همین که قصد می کند در این ماه روزه بگیرد کافی است.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: برای نماز خواندن هم همین که فرد وضو می گیرد و می خواهد یکی از نمازهای واجب را به جا آورد کافی است اما برای آموزش به فرزندانمان باید نیت قربت الی الله و نیت کردن برای خواندن نمازهای واجب را همانطور که به ما آموخته اند ما هم به آنها نسل به نسل بیاموزیم.

تفسیر سوره مبارکه مائده

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده بیان داشت: در این آیه تءکید شده که احکام حکومتی که از سوی ولی امر مسلمانان صادر می شود با احکام حکومتی صادره از سوی امیرمؤمنان(ع) فرقی ندارد و واجب الاجرا هستند.

امام جمعه کلانشهر اراک افزود: در آیات قبل و بعد این سوره مبارکه نیز اشاره شده که ولی امر مسلمانان خدا و پیغمبر(ص) است و نباید از طاغوت تبعیت کرد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: خداوند در این آیات می فرماید: یهود و نصار را به عنوان ولی امر خود قرار ندهید چرا که در این صورت باید زیر سلطه آنها بروید.

اسلام اجازه نمی دهد مسلمانان زیر پرچم سلطه بروند

وی گفت: اسلام اجازه نمی دهد مسلمانان زیر پرچم سلطه بروند و می گوید: ولی شما خداوند، پیامبر(ص)، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بنابراین کسانی که با کشورهای سلطه همچون آمریکا ارتباط برقرار کردند و از زیر چتر ولایت فقیه عادل زیر سلطه آمریکا رفته اند ارتداد محسوب می شود و ارتداد نیز ظلم به اسلام است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه عده ای مسلمان در کشور آلمان با غسل تعمیم مسیحی شده اند، ابراز کرد: چطور می شود اعتقادات مسلمانان اینقدر ضعیف باشد که برای گرفتن برخی امتیازات اهل بیت(ع) را رها کنند.

وی تصریح کرد: حتی اگر این رفتار آنها تظاهر و دروغین باشد آنها با در بوق و کرنا کردن این موضوع به اسلام و مسلمانان ضربه می زنند.

دین مبین اسلام بر ۵ پایه استوار است

امام جمعه کلانشهر اراک با بیان اینکه در چندین آیه از سوره مبارکه انفال نیز به این موضوع اشاره شده است، خاطرنشان ساخت: ارتداد انحراف از حاکمیت و ولایت اسلامی و ولایت فقیه عادل است.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) تصریح کرد: دین مبین اسلام بر ۵ پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بنابراین ولایت جامع همه است و هیچ موضوعی به اهمیت آن نمی رسد و موضوعات دیگر همچون امر به معروف و نهی از منکر را نیز در خود جای داده است.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان تصریح کرد: در زمان ما ولایت حقه ولایت ولی فقیه عادل در احکام حکومتی است و در احکام حکومتی اطاعت از ولی فقیه عادل به حکم اطاعت از امام زمان (عج) است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.