اظهارات رئیس دفترنهاد نمایندگی رهبری دردانشگاه‌های استان درراستای تبیین معیارهای قرآنی انتخاب اصلح

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در راستای تبیین معیارهای قرآنی انتخاب اصلح، اخلاق انتخاباتی و حضور حداکثری در انتخابات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، با بیان اینکه جامعه قرآنی کسانی هستند که دل، فکر و ذهن خود را با نور قرآن نورانی کرده‌اند، گفت: بالطبع جامعه قرآنی در عرصه‌های مختلف می‌توانند تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشند.

وی با بیان‌اینکه بصیرت یعنی توانایی شناخت تعالیم قرآن و اهل بیت(ع) و توانایی درک این مطلب که در هر زمان و شرایطی چه چیزی مطلوب قرآن و اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: افراد بصیر بهترین افرادی هستند که می‌توانند همواره راه درست را تشخیص داده و سره را از ناسره جدا کنند و در فضاهای غبارآلود و مشتبه حق را تشخیص دهند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با تأکید بر اینکه افراد با بصیرت با استفاده از تعالیم قرآن قطب‌نمایی را در ذهن خود ایجاد می‌کنند تا در شب‌های تاریک و ظلمانی بتوانند مطلوب را تشخیص دهند، افزود: شرط بصیرت داشتن و بصیر بودن این است که انسان با قرآن مأنوس باشد.

وی در ادامه در تشریح ویژگی‌های رئیس جمهور، تصریح کرد: کسی که در مسند ریاست جمهوری قرار می‌گیرد در درجه اول باید کاردان و عالم به همه زوایا و جوانب اداره کشور باشد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم با بیان ‌اینکه رئیس‌ جمهور آینده کشور باید دارای سابقه درخشان اجرایی در اداره امور باشد، ادامه داد: رئیس جمهور باید مردمی باشد بدین معنی که از مردم، با مردم و برای مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید دین‌شناس و متعصب و متعهد به دین بوده و عمیقاً باور داشته باشد که اسلام برترین دین الهی و تعالیم آن برتر از تمامی احکام و مبانی است.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم یادآور شد: کسی که به‌عنوان رئیس جمهور آینده کشور انتخاب می‌شود باید دلسوز تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران بوده و منافع ایران و ایرانی را با هیچ چیز معاوضه نکند.

وی پیرامون ضرورت توجه به اخلاق انتخاباتی در رقابت‌ها و تبلیغات دوران انتخابات نیز تصریح کرد: اخلاق‌مداری، صداقت، دوری از تفرقه‌افکنی و بازی با آبروی دیگران، توجه به بیت‌المال و پرهیز از ریخت و پاش‌های بی‌مورد در جریان انتخابات و … مؤلفه‌های اصلی و اخلاقی هستند که نامزدهای ریاست جمهوری باید مورد توجه قرار دهند.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه کسی که در حوزه فردی رعایت حقوق دیگران را نمی‌کند در عرصه ملی نیز نمی‌تواند پاسدار حقوق ملت باشد، خاطرنشان کرد: به‌منظور اجرای قانون در گام اول باید ضمانت‌های درونی در وجود افراد ایجاد شود و انسان‌ها از درون خود بپذیرند که مجری قانون باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.