امام جمعه اراک: مجلس خبرگان پشتوانه عظیم رهبری است

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه مجلس خبرگان پشتوانه عظیم رهبری است، گفت: نهاد خبرگان رهبری صاحب یک موقعیت و جایگاه با ارزشی است که می‌تواند در تمام عرصه‌ها نظارت و تذکر دهد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک به وظایف مهم و حیاتی خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: یک بخش مهم این نهاد مردمی صیانت از جایگاه رهبری و نظارت در شرایط رهبری است، که اگر خدایی ناکرده روزی روزگاری مانند زمان امام خمینی (ره) لازم شود وظیفه خود نسبت به انتخاب رهبر انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب یادگار امام خمینی (ره) و یادگار غدیر خم است، تصریح کرد: ایشان در پیام خود و همچنین در جلسه‌ای که بعد از انتخابات رئیس و هیات‌رئیسه برگزار شد درس‌های مهمی را ایراد فرمودند که باید مورد توجه خبرگان رهبری قرار گیرد.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری با رای مستقیم مردم برای یک دوره ۸ ساله با انتخاب رئیس و هیأت‌رئیسه شکل قانونی خود را به طور کامل گرفت، ادامه داد: فردا نیز جلسه‌ای با حضور ۲۹۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مراسم تحلیف و صدور اعتبارنامه به منظور آغازی برای کار مهم مردم سالاری دینی و قانونمندی نظام تشکیل می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: بیانیه مجلس خبرگان رهبری نیز در ۸ محور مهم، ارزشمند و حساس از جمله در زمینه‌های داخلی، بین‌المللی، حج، آل سعود، برجام، اشتغال، تولید ملی و… صادر شد که امیدواریم تمامی دستگاه‌ها به آن توجه جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال جنگ نظامی، غیر نظامی، فرهنگی، اقتصادی و… به منظور فروپاشی بنیان خانواده، از بین بردن فرهنگ، تغییر دیدگاه‌ها و تفکرات، جدا سازی مردم از آرمان‌های امام و رهبری، بدبینی به علما و روحانیت هستند که باید با اقتدار، توسعه فرهنگی، سیاسی و امنیتی در برابر توطئه‌های دشمنان ایمن شویم.

امام جمعه اراک گفت: فرهنگ حول محور ولایت و اممت جامعه را در برابر توطئه‌ها، جنگ نرم و دسیسه‌ها بیمه می‌کند، ایمان به ولایت و روحانیت بود که این انقلاب با عظمت را در برابر طوفان‌ها حفظ کرد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی واقعا برای کشور مهم است و همه باید برای تحقق آن بسیج شویم، با مصرف عاقلانه، مصرف خردمندانه، مدیریت مصرف، مدیریت در صادرات، مدیریت منابع بانکی، مدیریت منابع خدادادی، مدیریت صحیح در کارخانجات، دانشگاه‌ها، مدارس و… می‌توانیم به عنوان یک جهاد ملی نقش آفرینی کنیم.

اشاره به ۱۴ و ۱۵ خرداد و برگزاری با شکوه این مراسم در اراک، بیت تاریخی امام و مرقد مطهر ایشان، روز جهانی دخانیات، هفته مساجد و آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان و میهمانی خدا از دیگر محورهای سخنرانی امام جمعه اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.