ماشین سازی اراک رکورد تغییر مدیرعامل را زد/ استعفا یا برکناری مسئله اینست

هیات مدیره کارخانه ماشین‌سازی اراک بازهم مدیرعامل این شرکت را تغییر داد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – هیات مدیره ماشین‌سازی اراک در شرایطی مدیرعامل این کارخانه را عوض کرد که تنها ۴ ماه از عمر مدیریتی وی می‌گذشت.

در شرایطی که اقتصاد کشور در یکی از مهم‌ترین دوران‌های تاریخی خود به سر می‌برد و کارخانجات استان و کشور همگی با معضلات بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند و هر روز اخبار تعدیل نیروها و زمین خوردن‌ها به گوش می‌رسد، ماشین‌سازی اراک بر طبل عدم ثبات مدیریت که به گفته کارشناسان یکی از مهمترین دلایل بروز معضل در واحدهای تولیدی و صنعتی است، می‌کوبد.

در شرایطی که همگان انتظار دارند با تدبیر صاحبان صنعت و حمایت دولت چرخ صنعت دوباره به حرکت درآید و در دوران پساتحریم شاهد یک شکوفایی عظیم در صنعت و اشتغال باشیم، متاسفانه هیات مدیره ماشین سازی اراک بر تغییر پی در پی مدیرعامل پافشاری می‌کند و معلوم نیست چرا هر چند ماه یکبار یک مدیرعامل جدید را در این شرکت به کار می گمارد. اقدامی که نه تنها به صنعت کشور کمک نمی‌کند بلکه هزینه‌های سنگینی را بر روی دست اقتصاد می‌گذارد و این واحدهای بزرگ صنعتی را به روزگار سراسر اعتراض و اعتصاب و تعدیل نیرو و … می‌کشاند که بارها در این استان شاهد آن بوده و هستیم.

شرکت ماشین‌سازی اراک یکی از بزرگترین مجموعه‌های صنعتی استان و حتی کشور است که نقش بسزایی در حوزه صنعت این استان و کشور ایفا می‌کند. این شرکت مدتی است که صحنه تغییرات پی درپی شده و در آخرین تغییر در حالی که تنها ۴ ماه از انتخاب ابراهیم رادوافزون به عنوان مدیرعامل جدید شرکت می‌گذشت، ناگهان خبر استعفای مدیرعامل جدید به گوش رسید.

براساس این تصمیم مدیرعامل این کارخانه بزرگ در عرض کمتر از چهار ماه تغییر کرد و مهدی کلاکی جانشین رادوافزون شد.

شنیده‌ها حاکی از بروز نارضایتی‌هایی در میان کارگران نسبت به این تغییرات است، از سویی گفته می‌شود که این اتفاق نه استعفا که برکناری توسط هیات مدیره بوده است. فارغ از درستی یا نادرستی این شنیده ها، یک استعفا یا برکناری ناگهانی شاید در شرایطی طبیعی به نظر برسد ولی وقتی کار به تغییرات ناگهانی پی در پی با فاصله بسیار کم می‌رسد سوالاتی مطرح می‌شود که پاسخگویی به آنها از سوی مسئولان این واحد صنعتی به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم اقتصاد و صنعت کشور ضروری است.

آیا هیات مدیره سوابق و تجربیات گزینه مدیرعاملی را بررسی نکرده است که در عرض چهار ماه او را تغییر می‌دهد؟ یا اینکه آیا مزایای ثبات مدیریت برای تصمیم‌گیران این کارخانه نامشخص است، چرا که عمر مدیریتی مدیرعامل قبل از رادو افزون هم به یکسال نرسید! و آیا آنگونه که شنیده می‌شود مشکلات شخصی و اقدامات تلافی‌جویانه در این کارخانه نسبت به تولید و اشتغال و بهره‌وری اولویت دارد؟

نکته مهم در این شرایط اینست که از سویی مردم این استان و البته اراک خاطره خوبی از اینگونه اقدامات مسئولان واحدهای صنعتی بزرگ این استان ندارند چراکه همواره خود در این شرایط قربانی اصلی بوده‌‌اند و از سوی دیگر واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک این استان که عموما دارای طول عمر طولانی و تجربیات صنعتی بسیار هستند به نوعی سرمایه ملی محسوب شده و بویژه در شرایط اقتصادی فعلی هرگونه اقدام آسیب زننده به این واحدها از سوی مردم محکوم است.

براساس این گزارش، پس از این اقدام هیات مدیره، ایسنا تلاش بسیاری برای گفتگو با رییس هیات مدیره کارخانه کرد، ولی این تلاش‌ها به نتیجه ای نرسیده است. اما به هر ترتیب این خبرگزاری این حق را برای هیات مدیره این شرکت قائل است که دلایل منطقی خود را برای مردم بیان کنند و امکان اطلاع رسانی در خصوص توضیحات مسئولان ماشین‌سازی را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.