لزوم افزایش مهارتهای زندگی ویژه زوجهای جوان در استان مرکزی

معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکز بابیان اینکه آموزش مهارتهای زندگی ویژه زوجهای جوان در استان مرکزی افزایش یابد گفت: سیاست‌های رشد جمعیت در استان مرکزی دنبال شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، شکراله حسن‌بیگی ظهر دیروز در نخستین نشست هم‌اندیشی سیمای استان مرکزی با اشاره به افزایش جمعیت استان مرکزی اظهار داشت: مساله افزایش جمعیت یکی از مسائل مورد نیاز و ضروری جامعه امروز است که نیاز است جمعیت استان مرکزی به صورت علمی مورد تحلیل و کاوش قرار گرفته تا در نهایت بتوان به راهکارهای موثر و هدفمند دست یافت.

وی افزود: با توجه به اشتغال زنان باردار ضروری است که با ایجاد انگیزه و سیاست‌های تشویقی زنان شاغل را به سمت فرزندآوری تشویق کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: توجه به پوشش بیمه‌ای و درمان رایگان ناباروی از موضوعات مهم است که باید در دستور کار قرار گیرد.

حسن‌بیگی با اشاره به افزایش مشاوره رایگان گفت: ارائه مشاوره‌های مختلف به صورت رایگان به زوج‌های جوان می‌تواند با انتقال مهارت‌های مختلف زندگی سبب کاهش طلاق در جامعه شود.

وی ادامه داد: سازگار کردن محیط کار با فرزندآوری به ویژه برای زنان و اطلاع رسانی مستمر در خصوص عوامل تهدید کننده ناباروری و ترویج ازدواج آسان از دیگر ضروریات است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: بیست‌وپنجم تا ۳۱اردیبهشت به نام هفته ملی جمعیت نامگذاری شده که می‌تواند فرصتی مناسب کاوش بر مسائل جمعیتی بوده و منتهی به دستیابی به راهکارهای مفید باشد.

ضرورت پیگیری سیاستهای افزایش جمعیت در استان مرکزی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی بااشاره به ضرورت توجه به سیاستهای افزایش جمعیت در کشور گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت رشد جمعیت کشور، این سیاست‌باید در استان مرکزی نیز پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت فعال کشور وظیفه گرداندن چرخ کشور را در زمینه‌های متفاوت شغلی برعهده دارند باید تلاش کرد تا این قشر از جمعیت در کشور افزایش یابد.

حسن بیگی تصریح کرد: استفاده از روش‌های نوین مدیریت و جوانان خلاق در زمینه‌های مختلف بسیار مهم است به طوریکه اگر جمعیت کشور به سمت پیر شدن پیش برود، نیروهای نخبه و جوان نیز کم شده و کشور با کمبود نیروی جوان و متخصص روبه‌رو می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های افزایش جمعیت باید از سوی مدیران و مسئولان ارشد و نیز مجلس شورای اسلامی تهیه و ابلاغ شود تا در این زمینه بتوان با آرامش خاطر و برنامه ریزی دقیق بیشتری در راستای اجرایی شدن حرکت کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی اضافه کرد: توسعه متوازن جمعیت و سطح فرهنگ جامعه یک ضرورت مهم در جامعه است که البته همراه با افزایش جمعیت باید زیرساخت‌های فرهنگی و امکانات رفاهی ایجاد شود تا جامعه دچار اختلال و مشکلی نشود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.