مردم استان مرکزی کم درآمدترین خانواده های ایرانی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، مردم استان مرکزی کم درآمدترین خانواده های ایرانی، از عنوان های خبری شماره دوم هفته نامه توسعه مرکزی است که به بررسی میزان درآمد خانوارهای استان پرداخته است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران متوسط درآمد سالیانه خانوارهای ایرانی ۲۴ میلیون و ۱۰۰ تومان است که این رقم برای خانوارهای استان مرکزی ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می باشد و این در حالی است که استان مرکزی در زمره پرهزینه ترین استان های کشور طبقه بندی شده است.
در سال ۱۳۹۲، متوسط درآمد سالیانه استان مرکزی ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و در مقابل آن متوسط هزینه های خانوارهای استان مرکزی ۱۶ میلیون ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است که این امر حاکی از وجود اختلافات دو میلیون تومانی میزان هزینه های خانوارها از میزان درآمدشان دارد.
اقتصاد خانواده تنها محدود به خانواده های مرفه نیست بلکه برای اقشار کم درآمد کارایی بیشتری دارد و مدیریت هزینه ها، هنر گردانندگان اقتصاد خانواده را آشکار می کند، ضمن آن که نباید فعالیت های اقتصاد خانواده را شوخی و سرگرمی دانست بلکه با جدیت و برنامه ریزی دقیق آنها را پیگیری کرد.
نامناسب بودن محیط های شهری بزرگترین چالش معلولان استان، مواد مخدر آلوده به سرب در استان مرکزی قربانی می گیرد و کسب ۲۷ رتبه اول توسط دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اراک از دیگر عنوان های خبری هفته نامه سیاسی، اجتماعی توسعه مرکزی است.
هفته نامه سیاسی، اجتماعی توسعه مرکزی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی نایب علی هداوند منتشر می شود.

**** کاهش ۳۶ درصدی آمار قتل در شهر اراک از عنوان های خبری شماره ۷۱۱ روزنامه عطریاس است که به تحلیل آمار جرایم سال ۹۴ پرداخته است.
فرماندهی نیروی انتظامی شهر اراک سرهنگ مصطفی ویسمه ای گفت: فاصله کلانتری های موجود درسـطح شهر زیاد است و در محدوده مرکز با مشکل انتظامی مواجه هستیم با اینکه مجوزهای لازم برای استقرار کلانتری در بازار دارد اما به دلیل نبود منابع مالی این امر میسر نشده است.
وی افزود: امنیت در اراک وضعیت مطلوبی دارد اما مقوله نیاز به احساس امنیت مردم از ضرورت های این دستگاه می باشد.
تشکیل مجمع نمایندگان کارآمد نیاز روز استان مرکزی، گام چهارم برای تولید یک و نیم تن آلومینیوم و لزوم طرح های اثرگذار از سوی شورای شهر از دیگر عنوان های خبری روزنامه عطر یاس است.
روزنامه عطر یاس با مشی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی داود باقری منتشر می شود.

****زنجیره انسانی حمایت از سنگ نگاره های تیمره خمین یکی از عنوان های خبری شماره ۴۱۴ هفته نامه فرهنگی چشم به راه است که به عدم تخریب این میراث ارزشمند ملی پرداخته است.
این آثار کهن تاریخی که در کشور و خاورمیانه منحصر به فرد است اما در جریان اجرای طرح های عمرانی در یک دهه گذشته پنج هزار اثر نابود شد که می توانست با هماهنگی وانجام مطالعات کارشناسی و هدایت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این خسارت را به خداقل کاهش داد.
لبخند نماینده های استان در یک قاب، هفتمین نشست راهبردی اقتصاد مقاومتی، هفته هلال احمر از دیگر عنوان های هفته نامه چشم به راه است.
هفته نامه چشم به راه با مشی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی رمضان یاحقی منتشر می شود.
۵۱نشریه و ۹ پایگاه خبری و اطلاع رسانی در استان مرکزی فعالیت رسانه ای دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.