انتقاد یک فعال کارگری از جای خالی کارگران در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مهدی زمانی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- کارگران را از ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: جای بسی تعجب است که با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان مرکزی جلسات این ستاد بدون حضور نماینده قانونی کارگران تشکیل می‌شود.

وی با قدردانی از ابتکار استاندار مرکزی در راستای برگزاری ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در کارخانه نورد و لوله صفا به منظور برطرف کردن مشکلات این واحد تولیدی و صنعتی و با گلایه از عدم دعوت تشکیلات خانه کارگر بعنوان تشکل مدافع حقوق کارگران در این ستاد، اظهار کرد: جناب آقای استاندار جایگاه کارگران در اقتصاد مقاومتی کجاست؟ چرا نماینده قانونی کارگران در ستاد اقتصاد مقاومتی عضویت ندارد؟ آیا کارگران درخصوص اقتصاد مقاومتی هیچگونه دغدغه‌ای ندارند؟

زمانی نوری با تشکر از تلاش‌های استاندار و مسئولان و دست‌اندرکاران گفت: ای کاش ضمن حمایت از کارفرمایان و صاحبان صنایع و رفع مشکلات و نقدینگی آنان و اختصاص مشوق‌های لازم مبنی بر بخشودگی جرائم مالیاتی، جرائم تأمین اجتماعی، عدم قطع آب و برق و گاز کارخانجات، صدور مجوز حفر چاه و… کمی هم به کارگران و حقوق‌های معوقه آنان، عدم وجود امنیت شغلی نیروی کار، قراردادهای موقت کار، تعلیق‌ها و اخراج‌های کارگران نیز در جلسات این ستاد توجه شود.

نماینده قانونی کارگران در مراجع حل اختلاف کار از رییس جمهور خواست ترتیبی اتخاذ شود که نماینده کارگران و تشکلات کارگری سراسر کشور نیز در ستاد اقتصاد مقاومتی نقش و عضویت داشته باشند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات شهرستان‌های ساوه و زرندیه از کارگران نیز خواست در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و اقدام عملی در اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی نهایت مساعدت و همکاری و تعامل را با مسئولان و صاحبان صنایع داشته باشند.

وی ضمن اعلام آمادگی خانه کارگر جهت بسیج تمامی امکانات بمنظور تحقق فرامین رهبری و اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی از کارگران خواست با عضویت در خانه کارگر و بهره‌مندی از خدمات این تشکیلات در همه زمینه‌ها بویژه آموزش‌های رایگان کوتاه‌مدت خانه کارگر، موجبات رشد و تعالی و حرفه‌آموزی همسران و فرزندان خویش را در سال اقتصاد مقاومتی فراهم سازند و از امکانات رفاهی، ورزشی، حقوقی و… خانه کارگر بهره‌مند شوند.

نماینده قانونی کارگران شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مراجع حل اختلاف کار و هیئت بدوی سازمان تأمین اجتماعی افزود: امید است امسال که بر اساس فرامین رهبر فرزانه انقلاب، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده شاهد رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی میهن عزیز اسلامی باشیم و با اجرای عملی اقتصاد مقاومتی به دور از شعار شاهد ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای خیل عظیم بیکاران بویژه جوانان جویای کار کشور باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر با اشاره به سیاست دولت تدبیر و امید در پیروزی برجام و تفویض اختیار به استانداران سراسر کشور مبنی بر تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و اقدام عملی در راستای رفع بحران و دغدغه ها و مشکلات کارخانجات صنعتی و تولیدی سراسر کشور، گفت: باید در سال ۱۳۹۵ با وحدت و همدلی قوای مجریه، مقننه و قضائیه و اتحاد یکپارچه ملت شریف ایران و تفاهم و انسجام همه مسئولین با مقام معظم رهبری شاهد توسعه همه جانبه کشور بعنوان ام‌القرای کشورهای اسلامی باشیم.

وی در ادامه با اعلام گلایه‌مندی کارگران از افزایش ۱۴ درصدی حقوق در سال ۹۵ خواستار توجه هرچه بیشتر دولت به مهار تورم و گرانی و توجه به سفره تهی و معیشت کارگران و افزایش منطقی و معقول حقوق و مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی و حمایت‌های جانبی از اقشار کم درآمد و محروم جامعه شد.

وی ابراز امیدواری کرد که بحث اندک افزایش حق مسکن کارگران مانند سال گذشته دستخوش مسائل سیاسی نشود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.