برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآنی دانشگاه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نثل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه مرکزی، ابوالفضل بهرام‌پور، مفسر و مترجم قرآن کریم و پژوهشگر علوم دینی، روز گذشته، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی دانشگاه اراک، گفت: کلمه کلمه آیات کلام وحی از بار معنوی و معرفتی عمیقی برخوردارست و انسان هرچه در این دریای عظیم الهی وارد می‌شود به عمق معانی و دانسته‌های بیشتری دست خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کلام قرآن به‌راستی معجزه آساست و جای جای این کتاب الهی بیانگر عظمت الهی است، بیان کرد: قرآن کتاب هدایت و راهنمای انسان‌ها در زندگی دنیوی است؛ لذا باید دستورات آن سرمشق و خط‌مشی زندگی همه ما قرار گیرد و تنها در سایه تمسک به باری تعالی و کلام نورانی قرآن است که می‌توان سعادت خود را رقم زد.

بهرام‌پور ادامه داد: در دنیا هیچ تصمیم‌گیرنده‌ای جز ذات حق وجود ندارد و هیچ اتفاقی نیز بدون اذن و حکم الهی در جهان ممکن بروز نخواهد کرد، خداوند در اینکه واحد یگانه است شریک ندارد و شروع هر کاری با یاد و نام او انسان را کمک کرده و کار او را پر برکت خواهد ساخت.

مفسر و مترجم قرآن کریم اظهار کرد: ذکر مقدس بسم‌الله الرحمن الرحیم آغازگر هر کاری است و پیامبر(ص) نیز می‌فرمایند؛ اگر فعل و عملی بدون نام خدا بود و سرانجامی نداشت خود را ندامت کنید؛ لذا انسان لازم است تا در همه کار به ذکر یاد و نام الهی متوسل شود؛ چرا که کاری که با نام و یاد خدا آغاز شود در مسیر خطا، حرام و انحراف قرار نخواهد گرفت.

وی بیان کرد: عمل‌کننده واقعی به دستورات کلام وحی همواره در پیشگاه حق‌تعالی از جایگاه والایی برخوردارست به طوری که به او وعده بهشت‌برین و نعمت‌های فراوان داده شده است.

مفسر قرآن کریم در پایان با اشاره به برخی از توطئه‌های دشمنان و به ویژه وهابیت بر علیه نظام شیعه و دین مبین اسلام، اظهار کرد: در دنیای استکبار دشمنان فقط علیه شیعه به پا خواسته و با به‌کار بردن انواع ترفندها قصد خدشه‌دار کردن اصل نظام تشیع را دارند و ما باید با بهره‌گیری از کلام قرآن و کلام دین به مقابله با آنان پرداخته و توطئه شومشان را خنثی کنیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم، خادمان قرآنی دانشگاه اراک در عرصه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی اعم از دانشجو، اساتید و کارکنان مورد تجلیل قرار گرفتند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.