پیچیدگی های خاص انتصابات سیاسی گریبانگیر فرمانداری تفرش شده است

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ندای تفرش، یک هفته از معارفه حمیدوند فرماندار سابق تفرش در شهرستان نهاوند می گذرد. در این مدت هنوز فرماندار جدیدی برای تفرش تعیین نشده است و در همین ایام مسئولین استانی از عدم رسیدن به جمع بندی نهایی در خصوص تعیین شخص فرماندار جدید خبر می دهند.

سه شنبه هفته گذشته(۱۴ مهرماه) سعید مویدی با حکم استاندار مرکزی به عنوان سرپرست موقت فرمانداری تفرش تعیین شد.

اما برخی از حرفهای مردم و برخی از مسئولین مبنی بر این است که ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات نباید فرماندار عوض شود.

عبدالعظیم رضایی مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی گفت: معمول و عرف سیاسی و مدیریتی انتخابات اینگونه است که ۶ ماه قبل از انتخابات فرماندار عوض نشود ولی قانونی با این مضمون نداریم.

وی اظهار کرد: بهتر است این عرف رعایت شود. اما برخی از موارد پیش می آید که اجتناب ناپذیر است و در صورت ضرورت ممکن است شب انتخابات نیز فرماندار عوض شود که این امر مغایرتی با قانون ندارد.

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی افزود: هنوز در خصوص تعیین فرماندار جدید به نتیجه نهایی نرسیده ایم و سعی بر این است تا در کمتر از ۱۰ روز آینده فرماندار جدید تعیین شود.

همچنین برخی نگرانی ها هم از سوی مردم و هم از سوی برخی از مسئولین مبنی بر اینکه “تغییر فرماندار جدید در ماههای قبل از انتخابات و همچنین نا آشنایی وی نسبت به مسائل منطقه به نفع مردم و شهرستان نیست” به گوش می رسد.

رضایی در این خصوص گفت: این حرف درست است و این حق مردم است که هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: مدیران سیاسی استان هم به جد به دنبال جمع بندی این مسئله هستند و امیدواریم بتوانیم در کمتر از ۱۰ روز به نتیجه نهایی برسیم.

مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: انتصابات سیاسی پیچیدگی های خاص خود را دارد و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.