تشدید مشکلات ترافیکی با تمرکز داروخانه‌ها و مطب پزشکان در مرکز شهر

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، در این جلسه سید عماد مولایی نسب اعلام کرد: سلامتی انسان‌ها از هر چیزی مهمتر است و با توجه به اینکه شهر اراک یک کلانشهر است نیازمند راه اندازی یک کلینیک تخصصی در اراک هستیم.

زهرا آباقری رییس کمسیون خدمات شهری شورای شهر اراک نیز در خصوص ایجاد این کلینیک و مشکلاتی که در تصویب آن به دلیل عدم وجود پارکینگ وجود دارد گفت: بحث پارکینگ مسئله مهمی است ولی با توجه به مشکلاتی که وجود دارد می‌توان برای ایجاد آن راه حل‌هایی را جایگزین کرد.

وی افزود: پارکینگ‌ها در مراکز پزشکی و تجاری به آسایش و راحتی شهروندان کمک می‌کنند، بطور مثال در کوچه شکرایی به دلیل تجمع ساختمان‌های پزشکی و نبود پارکینگ در این مجتمع‌ها مشکلات زیادی برای مراجعه کنندگان و خودروهای عبوری بوجود آمده است.

آباقری تصریح کرد: ایجاد پارکینگ در مجتمع‌های پزشکی، خدماتی و تجاری به آسایش و راحتی شهروندان کمک می‌کند و مراجعه به مجتمع‌های یاد شده را نیز افزایش می‌دهد که هم در ارائه خدمات تاثیر مثبت داشته و هم به درآمد ساکنان مجتمع کمک می‌کند.

آباقری با انتقاد از صدور بیش از نیاز پروانه داروخانه‌ها در مرکز شهر گفت: از میدان شهدا تا خیابان شکرایی بیش از ۲۰ تا ۳۰ مجوز داروخانه صادر شده است که این تعداد بیش از نیاز این خیابان است. وی خواستار گسترش و پراکندگی صدور پروانه‌ها در تمام شهر برای ارائه خدمات بهتر شد.

علی رجایی یکی از اعضای شورای شهر اراک نیز با انتقاد از تجمع ساختمان‌های پزشکی در مرکز شهر گفت: تجمع و تمرکز ساختمان‌ها و مطب‌های پزشکان در مرکز شهر مشکلات ترافیکی زیادی بوجود می‌آورد که این مشکلات مانع از ارائه خدمات می‌شود.

وی تصریح کرد: ایجاد یک شهرک پزشکی در نقاطی دورتر از مرکز شهر مانند ولی آباد یا صالح آباد می‌تواند بسیاری از ترددهای موجود در مرکز شهر را کاهش داده و خدمات رسانی در این مراکز را افزایش دهد.

محسن غفاری دیگر عضو شورای شهر اراک در حمایت از طرح ایجاد یک کلینیک تخصصی در اراک گفت: ایجاد یک کلینیک تخصصی در شهر اراک بسیار مهم است زیرا هم در حفظ سرمایه‌های این شهر کمک می‌کند و هم از مهاجرت متخصصان از اراک جلوگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: داشتن پارکینگ برای ساختمان‌های پزشکی، تجاری و خدماتی باعث کاهش اتلاف انرژی، آلودگی‌های صوتی و ترافیک می‌شود.

حسن قربانی شهردار اراک نیز با اعلام اینکه تصمیم گیری در اراک بسیار مشکل است گفت: طبق مصوبه‌ای که به تصویب رسید قرار بود بیمارستان آیت الله غفاری یک بیمارستان ‌هزار تخته خوابه باشد که اینگونه نشد.

وی از وجود ساختمان‌های پزشکی در مرکز شهر حمایت و اظهار کرد: معتقد هستم وجود ساختمان‌های پزشکی در مرکز شهر باعث ارائه خدمات بهتر و دسترسی آسانتر می‌شود.

قربانی همچنین از ایجاد کلینیک تخصصی در اراک تصریح کرد: شهرداری برای رفع مشکل پارکینگ کلینیک تخصصی خیابان راه آهن می‌تواند از کمسیون ماده ۵ پیروی کند، همچنین شهرداری اراک آمادگی خود را برای رفع مشارکت در ساخت این مجتمع اعلام می‌کند.

اشرف بهادری نایب رئیس شورای شهر اراک نیز ایجاد این کلینیک را در جهت منافع شهر اراک دانست و گفت: مطمئنا سرمایه گذاری در ایجاد کلینیک تخصصی در اراک می‌تواند متخصصان را در اراک نگه دارد تا شاهد کمبود متخصص در اراک نباشیم.

به گزارش ایسنا، از مهمترین مصوبات جلسه شورای شهر اراک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تصویب طرح ایجاد کلینیک تخصصی در انتهای خیابان راه آهن

– تصویب زمین مورد نیاز برای احداث پارک بانوان در شهر اراک

– تصویب عملیاتی کردن طرح ۵۵ متری برای بازگشایی معابر

– مخالفت با تصویب درخواست اختصاص زمین مسکونی به رانندگان تاکسی از طریق تعاونی‌ها و ارجاع آن برای رفع ایرادات به شهرداری

– تصویب اختصاص ۳۰ میلیون ریال به انجمن معلولین اراک برای تامین کمک هزینه سفر به مشهد مقدس

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.